jannyleenheer.reismee.nl

Cesenatico - Pietracuta

Om half acht vertrokken we vanaf hotel Devon. Godelieve fietste mee. Zij had in Pietracuta een appartement gereserveerd. Daar konden we ook in.

We verlieten al fietsend de Povlakte. Langs vriendelijke dorpen, mooie huizen. Nu veelal groentenakkers. Sla in rijen, fris groen, artisjokken. Mooi gezicht. Olijfbomen, oleanders, Hibiscus, rozen.

Een groot geluksgevoel zo te fietsen kwam over me. Gek is dat met emoties. Schijnt de zon flink, rijd je over asfaltwegen met veel verkeer, geen schaduw, geen bankje dan is dat geluksgevoel snel weg. Maar ja gewoon doorfietsen. Koffie in een leuk dorp. De trein kwam langs met witte busjes, waar bij ons in Nederland de zzp'ers in rijden. Wel 100!.

Uit de Povlakte dus via het Marécchiadal kwamen we geleidelijk de Apenijnen in. Ja hoor de bergen. Daar liggen dorpjes op, mooi gezicht. Echt een ander gebied.

De rivier, de Marécchia op zich breed had niet veel water, maar kan flink overstromen. Het dwergstaatje San Marino passeerden we ook. Ligt hoog, dus jullie snappen dat hebben we laten liggen.

We fietsten Santarcangelo die Romagna in. Er viel niet echt veel van te zien want ons pad liep weer eens door een enorme markt. Wat een mensen, wat een koopwaar. Wel zagen we een grote mooie poort en burcht op een heuvel met een mooi park ervoor.

Na nog een stuk te hebben gereden kwamen we in Pietracuta waar we nu lekker bijkomen van de hitte.

Wat zag ik nog aan bloemen onderweg: gele walstro, leeuweboekjes, wilde peen, veel gele bloemen, composieten, malva's, kaardenbollen, munt, wilde salie. Enz. Enz.


Reacties

Reacties

Patricia

Wat zijn jullie al ver! Heerlijk af en toe een hostel of appartement tussendoor. Hoeveel km fietsen jullie nu gemiddeld op een dag?
Heel veel plezier nog en zet hem op! Lieve groetjes

Janny Leenheer

Vandaag Patricia zo'n 45 km. Niet zoveel. Maar gemiddeld zo'n 70. Ligt aan hoe plat, hoeveel bergen. Hoeveel er te zien valt. En toch opletten dat we op tijd in Rome zijn. Gerda zit dan ook uren in het boekje turen. Kijken wat is de volgende etappe, waar kunnen we slapen. Liefst kamperen want we hebben al dat spul bij ons. De route heeft totaal 33 etappes. En dan moet je opletten dat het past in de tijd. Ook wat je wilt zien. Nu kom je veel tegen om te bekijken. Alles kan niet. Wordt ook teveel om te bevatten. Morgen maken we etappe 27 af en hopen etappe 28 af te ronden. Daar is wel een museum waar twee bijzondere schilderijen hangen die we willen zien. Verder ben ik alles om me heen vergeten, los van. Dat doet fietsen met mij.

Joke

Morgen dus een beste afstand voor de boeg, begrijp ik. Met naar ik hoop niet al te grote hoogteverschillen. Ik bewonder jullie echt. De mix van fietsdiscipline en genieten van alles wat zich voordoet. Zoveel zien en zoveel beleven, geweldig!

Marion

Heerlijk zo zwervend langs 's Heren wegen. Ja dat doet wat met je. Vandaar dat er al heel lang pelgrimstochten werden georganiseerd. Ook voor jullie is deze ervaring iets wat zeker "iets" met jullie doet. De laatste loodjes dienen zich aan!
Succes en geniet er van.

Ali.

Leuk om weer een stukje van het vervolgverhaal te lezen.Wat moeten jullie improviseren soms en wat gaat het jullie goed af,geweldig! Ik kon bij het laatste verhaal mijn naam niet invullen en dus kon het niet verzonden worden?????

Ik wens jullie een paar prachtige dagen in Assisi toe!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!