jannyleenheer.reismee.nl

Rome, oud, moe, levendig, mooi, teveel verkeer

Deze dag begon met wachten op de bus en dan krijg je wederom medelijden met de mensen die naar hun werk moeten. Er staat aangegeven wachttijd 2 minuten. Tja dat werd bijna drie kwartier. Toegegeven er gingen meerdere keren ambulances en politie langs. De wegen zijn te smal, iedereen alleen in de auto. Scooters en motoren en een enkele moedige fietsers. Jullie snappen het. We zijn het zat! Toch......

Op weg naar de markt op de Campo Fiori. Tussen de oude hoge huizen een markt met kleding, veel kruiden en oliën,vooral op de toeristen gericht. Groenten en fruit. Prachtig uitgestald.

Langs de mooie Tiber met platanen naar bus 115 die ons naar het uitzicht brengt. Maar wanneer? Ik denk een uur later. De bussen komen niet door het verkeer en auto's staan gewoon geparkeerd op de plaats van de bushalte. We reden de berg op naar Palazzia Gerabaldi. Daar heb je een mooi uitzicht op Rome. Rechs zie je op de achtergrond bergen. Kleuren wit, grijs, zacht geel en terracotta. We probeerden te ontdekken wat we kennen. Moeilijk was dat.

Met meerdere bussen terug naar ons appartement. Onderweg lekkere dingen gekocht voor het avondeten.

Tas ingepakt, opruimen. Straks komt onze huisbazin . Morgenochtend worden we door een kennis van haar opgehaald die ons naar het vliegveld brengt.

Prettige avond.

Jacques

Eventjes een overgang morgen 28 graden zon in Rome, in Hardenberg licht bewolkt 16 graden, nogmaals complimenten en geweldig hoe je ons up-to-date op de hoogte hebt gehouden, hulde!

Ali

Wat zul je ,eenmaal thuis,nog veel meer kunnen vertellen over jullie reis!
Ik wens jullie een goede terugreis.
De poezen zullen heel blij zijn,denk je niet?

Marja

jemig wat een drukte dan he wat zal je blij zijn weer naar huis heerlijk maar je zult het ook vast wel missen ! Hele goede reis morgen wat fijn dat je gebracht word er zijn veel mensen en poezen ! blij dat je weer thuis komt ! Tot gauw zusje!

Melissa

Heel trots op jullie! Heb genoten van al je beeldende verhalen. Goede reis terug morgen en tot snel. Dikke knuffel

Jennie

Hallo kanjers ?daar in Rome. Geniet van jullie laatste avond en een hele fijne terugreis naar Nederland en Hardenberg.?? Tot gauw?liefs uit de ?nelaan.

Ineke

Heel leuk hoe je ons op de hoogte hield. Ik heb Rome ook nog op mn verlanglijstje staan, maar als ik jouw verslag lees met al die drukte en dat lange wachten...dan weet ik het zo net nog niet. Je hebt in ieder geval een zeer intensieve en bijzondere reis gemaakt. Super gedaan! Een goede terugreis! Veel liefs.

Henriette Beukert

We hebben genoten van je verhalen van jullie reis over "de fietstocht naar Rome". Wat een land Italië. Je hebt het zo boeiend beschreven. Ergernissen over de verwaarloosde infrastructuur maar ook over het heerlijke eten en de prachtige natuur en cultuur. Nu na zes weken weer thuis en zonder Gerda. Wat zal dat weer wennen zijn in het Hardenbergse. Jouw kennende pak je de draad wel weer snel op. Liefs van ons en morgen een goede reis.

Godelieve

Janny en Gerda, ik wens jullie een aangename terugreis en een supergoede thuiskomst. Jullie hebben een fantastisch avontuur beleefd. Geniet er nog van na je hele leven lang. Voor mij waren jullie een grote steun onderweg: nogmaals bedankt!!! Tot ziens in Nederland of Vlaanderen.

Martha

Heel goede reis lieve vriendin. Hoop je morgen te begroeten met Moeke en Nica.

Rutger

Veel prachtige ervaringen en indrukken hebben jullie kunnen opdoen. Straks het nagenieten en uitrusten weer thuis in Hardenberg. Wellicht smaakt dit naar meer.

Riesje

Ik ga je verhalen nog missen. Nog even dan kan je lieve poezebeesten weer aaien. Wil je Martha bedanken voor het sturen van de kaart. Goede vlucht, lieve dappere meiden.??✈️??

Leen.

Volverwachting klopt mijn hart. Wat een verhalen komen er mee. Wel thuis Gerda en Janny.