jannyleenheer.reismee.nl

Auer- Romagno

Op de zeer luxueuze camping in Auer redelijk geslapen. Rond twee uur wakker, Moest plassen. Lopen over natte gras. Daarna gelukkig met een asperine tegen spierpijn in kuiten in slaap gevallen.

Zeven uur op. Door klokgelui. Allemachtig wat een kabaal op de vroege morgen. De andere kampeerders waren ook al op.Een Engels stel die met een zware rugzak wandelden, een Duits paar ook op de fiets. Er kwam een man, Nederlander een bekertje koffie brengen. Doe ik elke morgen voor de wandelaars of fietsers die 1 nacht blijven. Wat ontzettend leuk!

Onze tent is vergeleken met de trekkers best ruim. Wij kunnen onze bagage binnen kwijt. In de slaaptent kun je rechtop staan. Moet je plassen s ' nachts, dan is het twee ritsen openen. Ik denk dan jee ik maak de hele camping wakker. Kruip er over heen

Rits weer dicht. Dan slippertjes al bukkend aan. Beetje steun zoeken aan de zijlijnen en hup lopen maar naar het toilet op de slapende camping.

Zo eindelijk weg. De route gaat weer langs de Ertsch/Adige. Met aan beide zijden enorme rotswanden waartussen in de Ijstijd een gletsjer een dal heeft uitgeslepen. Nu zijn we echt in Italiaans gebied. Ook vandaag werd de route gedomineerd door appelboomgaarden en af en toe wijngaarden. Ook wat mais en aspergevelden.

Koffie drinken we in een echt Fietserscaf?. Een buslading fietsers. Herkenbaar! Bij de koffie arretjescake, alhoewel het hier chocoladesalamie heet!

Rond half twee kwamen we in Trento. Eerst wat gegeten. Daarna rondgefietst. Door het oude centrum. Wat een mooie gebouwen. Ze stammen uit de zestiende eeuw. Met fresco's en loggia's. Overgenomen uit Venetië. Heel mooi is de Lombardische-romaanse Dom uit 1200. Vooral van buiten. Het is er ook erg gezellig,terrassen, een barokke fontein met Neptunus, , zgn Rellahuizen met fraaie fresco's. Ook is er een enorm Castello del Buonconsiglio dat uit verschillende bouwstijlen bestaat. We vinden het te pompeus. Dus voorbij gefietst.

Weer op de fiets langs de Adige op weg naar de camping. Omdat er regen werd voorspeld, hebben we op de camping een kamer genomen. Op het balkon met uitzicht op de bergen en een enorme kwekerij hebben we genoten van uitzicht en lekkere hapjes.

Onderweg gezien aan bloemen:

Gulden roede, veel zeepkruid, wilde reseda, wilde salie, akkerhoornbloemen, toortsen, teunisbloemen, slangekruid witte Silene enz. Enz. Veel zwaluwen.

Marion

Alweer een bijzondere tocht door een bijzonder gebied. Natuur en cultuur en nog meer avontuur! Fijne avond en straks lekker slapen. ???

Arnold

Wat leuk en mooi allemaal weer!
Ik probeer iedere keer o.a. met Googlo Earth jullie camping te vinden, vaak lukt dat wel maar nu niet, er zijn veel campings daar bij Trento
Groetjes,
Arnold

Henriette Beukert

Raskampeerders zijn jullie! Zag vanavond het weerbericht op tv en moest onmiddellijk aan jullie denken. Wat overstromingen in Frankrijk en Duitsland maar lees dat het jullie onderweg goed is vergaan. Leest weer als een boek de reis van vandaag. En wat een luxe die keus weer iedere dag slapen we in de tent of nemen we een kamer. En wat smullen jullie er lekker op los, levensgenieters!
Goede reis morgen!

Hetty en Renée

Wat een prachtige plaats is Trento. Hebben jullie wel genoeg tijd om alles te bekijken of is dat voor een volgende vakantie? Wij vinden jullie kanjers. Straks vraag je je af wat je met al die spullen thuis moet! Goede reis en wees voorzichtig. We zien je graag gezond en wel terug.

Dineke

Wat een prachtige tocht hebben jullie. En wat zijn jullie al ver. Geweldig hoor.
Een heerlijk avontuur is het, zoveel moois zien en zoveel beleven.
En morgen natuurlijk weer op de fiets!
Veel plezier en goede reis.

Aart en Dineke

Hallo Janny, vandaag je reisvernaal ontdekt, wij gaan je volgen

Rutger

Door die arretjescake kunnen jullie er weer goed tegenaan. Prachtig gebouw deze Dom, ook de binnenkant is erg mooi zie ik nadat ik het heb opgezocht via Google.