jannyleenheer.reismee.nl

Glurns naar Merano

Met regen naar bed en geruis van de Schlünder. Maar toch in slaap gevallen op de camping. Het ontbijt hadden we in een klein lokaaltje waar we koffie konden halen uit een automaat. Inclusief lepeltje.

Een indrukwekkende burcht zagen we nadat we door de stadspoorten van Glurns weg waren gereden. Deze route beloofde burchten en ruïnes, maar vooral appelboomgaarden. Die burchten stammen nog uit een tijd van de handelsroute. Later verarmde het gebied en daarom is veel blijven bestaan en niet gemoderniseerd.

Het gebied heet de Vinschgau. De ene kant van het dal is groen en de andere kant droog. Hier is steppenvegetatie. Lijkt me fijn om er naar wilde planten te zoeken. Maar wij reden gewoon door en genoten van de uitzichten.

Prad. Laas waar marmer wordt gewonnen. Hier en daar stonden prachtige beelden. Latsch, Naturns en daar bekeken we een kerkje. Einddoel Meran.

Lange tocht voornamelijk langs de Ertsch of Adige. Erover en weer terug. Een paar flinke afdalingen, sjonge wat een afdalingen. Maar alleen voor fietsers en dat scheelt

En dan al die appels. Een tiende van de handel in Europa komt hier vandaan.

We slapen op een camping in Meran. We hebben het centrum bekeken en er gegeten. Mooie stad. Prachtige oude huizen. Je kijkt je ogen uit. Een boulevard langs de rivier. Veel mensen op straat. Ook mooi geklede paren. Dure kleding in de winkels.

Nu op de camping waar we in een hoekje zitten. Met onze smartphones.

Heerlijke dag met prachtig weer.

Tot morgen.

Arnold

Fijn dat jullie naast al dat gepedaleer ook nog tijd nemen voor wat snuifjes cultuur.....
Hgr,
Arnold

Elvira

Je schrijft zo leuk Janny, ik zie het zo voor me. Fijn dat je elke keer de moeite neemt om ons op de hoogte te houden van het verloop van jullie reis. Dankjewel ❤

Joke

Ja, ik vind het ook geweldig, elke dag dag trouw ons laten meegenieten van jullie belevenissen en soms wat stukjes geschiedenis. Het is echt een meebeleven!

Marja

Wat een fijne dag heerlijk genieten van mooie uitzichten en van het prachtige weer. Topple hoop dat je lekker slaapt en wens jullie morgen weer een fijne dag ! hg van uit Portugal!

Jacques van Loenen

Meran(o) is al Italië, mooi dat is bereikt nu de laatste loodjes, toegegeven zware km’s nog ? Geweldig complimenten houd vol !!!

Marion

Prachtig gebied. Enkele jaren geleden waren wij ook daar aan het zwerven. Vooral rondom Folgaria. De ruige Dolomieten! Fijn dat jullie ook wat beter weer hebben. Wat zien jullie toch vele mooie plekken.
Toi tot toi!!