jannyleenheer.reismee.nl

Wat een bijzondere dag. Landeck- Clurns

Vanmorgen vroeg van het pension naar een rijwielreparateur in Zams gefietst om onze fietsen, de remmen na te laten kijken. Wat een geweldig aardige behulpzame mensen. Gelijk konden we de fietsen afgeven, we kregen koffie en ik denk dat vooral het feit dat Gerda op de fiets van haar overleden vader rijdt, een rol mee speelde. Binnen een uur waren de fietsen klaar. Nieuwe remblokjes en gesmeerd achter. Super! De monteur kreeg een zoen van me!

Wij naar het station waar de bus zou komen om ons naar Nauders te brengen. Die zou tegen twaalf uur komen. Maar het lot bepaalde anders. Er stond een man met twee zonen en die vertelde dat er zo een bus zou komen waar vijf fietsen achterop konden. Nou ja zeg. Dus om 10 uur IPV bijna 12 uur. Wij de fietsen afgeladen en daar was de bus al. Wel een beetje eng. Ze werden achterop de bus aan de wielen, in een rek geplaatst. Hebben we maar overgegeven. Spullen onderin en zo reden we een zwaar stuk van de etappe. Mooie rit met leuke dorpjes en bloembakken.

In Nauders hebben we eerst koffie gedronken en raakten in gesprek met een stel uit Goeree Overvlakken, die via Venetië door Kroatië naar Praag gaan rijden.

Omhoog naar de Reschenpas, kleine fikse stijging. Wij hebben daar dus maar een klein stukje van gereden. Net genoeg. We begonnen aan de zwaardere route, doch keerde terug om aan de andere lichtere kant te rijden. Was prachtig! Besneeuwde bergtoppen, de Reschenpas, de Haidersee met de verdronken toren van Graun. De Reschensee ontstond door de aanleg van een stuwmeer in 1950. De Reschenpas was een oude handelsroute. Men heeft veel bodemvondsten gedaan uit oude tijden.

We kwamen na behoorlijke afdalingen, blij met de nieuwe blokjes, in Mals. Wat een leuk stadje met drie kerktorens.

Het stadje waar we nu op de camping staan is heel klein maar helemaal omsloten door een stadsmuur met torens en poorten uit 1580. De enige verdelingsgordel in Tirol dat bewaard is gebleven.

Hele dag droog, nu regent het. De tent staat, we hebben gekookt.

En dat alles zo mooi liep vanmorgen, daar moest ik vanmorgen in de bus wel even een traantje van laten.

Arnold

Tsjonge Janny, wat maken jullie veel leuke dingen mee; ben in stilte stinkend jaloers! Alle bewondering voor jullie doorzettingsvermogen maar ook voor de hoeveelheid info die je aan het eind van een lange dag toch weer opstuurt.
Maar inmiddels zijn jullie dus nu al in Italië, van hieruit gezien nog maar een klein stukje naar Rome.
Hoe heet dat stadje waar jullie nu op de camping staan, dat met die muur en poorten etc.?
Hier is alles goed, de afgelopen dagen mooi wandelweer maar morgen zou het gaan regenen.
Hartelijke groet,
Arnold

Marion

Prachtige tocht met wederom bijzondere momenten. Viva Italië! Zo ver zijn jullie al. Het wordt iets minder heftig met de hoogtes. Maar nog pittig genoeg.
Verder zakken de laars in! Slaap lekker straks. ????

Riet

Hoera! Hans en Annemiek zijn vandaag op het St. Pietersplein aangekomen! Ook jullie weg leidt naar Rome, geweldig allemaal.

Francis

Wat geweldig verhaal weer en een leuke foto van de bus.Jullie maken veel mee. Grappig dat je de monteur een zoen hebt gegeven, hij zal wel gedacht hebben.Je mag best een traantje laten, jullie maken toch een hele mooie reis. Veel plezier en groetjes van ons.

Henk en Bianca

Heel wat jaren geleden zijn wij in de zomer naar Nauders geweest en hebben daar uiteraard veel gewandeld doch ook een dag fietsen gehuurd en hebben toen ook de verdronken toren van Graun gezien. De foto komt ons dan ook heel bekend voor. Jullie hebben in ieder geval vandaag weer een zeer mooie dag gehad. Fijne avond en weer veel succes morgen. Groetjes uit Zwolle-Zuid.

Henriette Beukert

En dan zijn jullie al weer in Italië! En dat na iets meer dan twee weken fietsen, wist niet dat het jullie zo zou meezitten en er valt morgen wellicht geen regen. Neem ook aan dat alles volgens schema loopt. Nog heel veel fietsplezier verder!

Marja

Nou een dag vol emoties he prachtig om mee te maken hopelijk lekker slapen en morgen weer fris op hele fijne dag met weer mooi weer.

Riesje

Die spontane ontmoetingen zijn ook hartstikke leuk.
Nog veel plezier op jullie bijzondere tocht.

Janny Leenheer

Arnold, de plaats heet Glurns IPV clurns

Hetty en Renée

Wat een afwisselend gebeuren. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Jullie verhalen roepen bij mij wat jaloerse gevoelens. Toch gunnen wij jullie deze mooie ervaringen van harte. En......aan elke zware weg komt altijd een eind. Succes. Wij wachten op het vervolg van jullie ervaringen. Groetjes