jannyleenheer.reismee.nl

Regen

We hoorden het al bij het wakker worden regen.

Eerst een pakket naar het postkantoor gebracht. Te zware bagage.

Dan na even zoeken en vragen kwamen we op de route die langs de Lech liep. Die is breed met steenbeddingen in het water. Eerst fietsen we door stadsparken, daarna langs een dijk waardoor je de rivier niet meer zag.

We passeerden boerendorpjes met fraaie kerkjes, koeien met rinkelende bellen. Maar het was toch vooral goed opletten met poncho's op, capuchons, die je het zicht rechts en links belemmerden. Waarom zijn die niet doorzichtig? Maar goed na de dorpen Kissing, Meting, Merching, koffie, kwamen we in Eresing. Daar zijn we bij de lunchpauze gaan kijken waar we zouden slapen. Want de tent opzetten in de regen, tja daar zaten we niet op te wachten. Veel gezocht en gebeld en uiteindelijk raak. Dat gaf rust.

Op naar de Ammersee, ontstaan in de ijstijd. Een mooi uitgestrekt meer van 14 km lang. Zeilboten, waar de touwen rinkelden tegen de masten. Ja ik weet het je mag geen touwen zeggen! Villa's en beukenbossen en een prettig fietspad langs het spoor.

In Diessen AM Ammersee bekeken we de wit met blauwe rococo kerk Marienmunster, met een inmiddels opgeheven Augustijns klooster. Een kerk vol goud, marmer, engelen, heiligen, Mariabeelden. Zelfs drie op een stoel naast elkaar om te worden gedragen bij een processie. Er zijn sowieso veel kloosters in dit gebied. Hier werden in de 18e eeuw stucadoors opgeleid die in heel Zuid Duitsland Zwitserland en Tirol de kerken verfraaiden.

Eindelijk bereikten we ons Gasthof in Raising waar we na een heerlijke maaltijd met bier lekker lui op bed liggen.

Morgen naar Garmen Partenkirschen. Daarna pas met de trein. Om een enorme Alp over te steken.

Marja

Nou een pittig dagje he maar weer een hoop gezien hier mooi weer ik stuur het naar jullie toe slaap lekker in een warm bedje en morgen weer een fijne dag

Hetty en Renée

Wij vinden jullie wel kanjers. Ondanks regen "gewoon" door fietsen. Maar wat zien jullie veel en wat houden jullie ons op de hoogte. Geweldig. Wij fietsen mee. Goede reis.

Marion

Na gedane arbeid is het goed rusten. Zeker met een pint achter de knopen.
Chapeau alweer met zo'n regentocht. Óp naar Garmisch Partenkirchen morgen, hopelijk met een zonnetje!

Martha

Ik zal duimen voor een zonnetje morgen.

Diny Petter

Nou dat viel niet mee in de regen! Ik moest heel erg denken aan onze tocht jaren grleden Passau-Wenen. Toen hadden we ook nog sl eens een regrmdsg. Wij deden een petje op, onder de capuchon van de poncho. Dat helpt echt voor het zicht....maar misschien doen jullie dat ook wel!
Vandaag naar Garmisch Partenkirchen! Dan een stuk met de trein, ook leuk hoor! Geniet er van!!
Goede reis! Groetjes van Diny

Riet

Het zal je verbazen hoe ver je kunt gaan vanaf het punt waarvan je dacht dat het het einde was. Geweldige doorzetters op naar Garmisch zo’n mooie natuur. Niet te geloven dat het daar over een paar maanden een witte wereld is. Hebben jullie gezien hoe de drie maria’s naar buiten werden gedragen? Ik hoor de paus al zingen hij ziet jullie graag komen. Dank voor je verhalen Janny??‍♀️?‍♂️