jannyleenheer.reismee.nl

De Donau

Na een dag fietsen kwamen we bij de Donau. Maar eerst willen jullie natuurlijk weten hoe onze tocht er vandaag uit zag.

Vanaf Ellwangen, aardige camping, waar we een leuk Duits stel ontmoetten en een stel uit Nederland die ook onze route rijden. Leuke mensen. O ik was nog met de eerste zin bezig. Vertrokken uit Ellwangen. Eerst nog langs de rivier de Jagst. Toen een vreselijke klim. Afijn ook weer gehaald en beloning een prachtige golvende hoogvlakte met een goudbruine akker. We waren zo'n 200 meter geklommen. Wat een uitzicht. We kwamen in donker sparrenbos. En zwarte rotsen aan de zijkant van het fietspad. Koffie bij de Edeka in Lauchheim. Ha daar kwam het Duitse stel.

In Nehrenhaus, plaats op berg stond een heel groot klooster. Imposant. En zo kwamen we op een oude spoorbaan, nu fietspad.

Een mooi meer waar we wat dronken en aten. Jonge zwanen kregen vliegles. Enig. De Hãrtsfeldsee.

Onderweg velden met koolzaad, bijenbrood. Gerda zag nog een ooievaar en een eekhoorn. Ik zag veel duifkruid, rolklaver,zonnebloemen. Gek ik zag heel veel bloemen, maar welke waren het ook al weer.

In Dillingen AM Donau, ons einddoel heeft Gerda twee fleecedekens gekocht voor een habbekrats. Nu ik dit schrijf in mijn pyjama in de tent is het zelfs warm. Afwachten maar vannacht. Op de camping staan zeker tien kleine tentjes van fietsers. Ook het Nederlandse stel is er weer. Zij 76, hij 68. Knap hoor.

We zijn gaan eten in de stad op een terras bij een Griek. Heerlijk en heel gezellig. Daarna hebben we het oude centrum bekeken. Wat een prachtige huizen.

Het was een zonnige dag.

Morgen naar Augsburg.

Groeten janny

Ria

Hoi Janny,
Ben pas sinds twee dagen op de hoogte van jouw enthousiaste plan om naar Rome te gaan fietsen.
Ik lees dat het idee van jouw vriendin Gerda komt en dat jij aangehaakt bent! Wat een onderneming zeg.
Zoals altijd schrijf je weer prachtige, enthousiaste, levendige verhalen! En jij ziet ook altijd zo veel bloemen en planten en vogels.....
Super leuk om jullie te volgen.

Succes met de fietstocht en heel veel plezier samen!

Jennie

Hoi Janny en Gerda,KANJERS......,jullie zijn al een heel eind gevorderd?Heel veel succes morgen naarAugsburg! Hospice tuin ligt er prachtig bij. Lieve groet uit de zonnelaan?

Hetty en Renée

Wat krijgen jullie veel cadeautjes op jullie pas: mooie ontmoetingen,cultuur en natuur. Het lijkt ons geweldig. Wat doen jullie het goed. Grote bewondering voor jullie onderneming. Dank dat jullie ons mee laten genieten.

Hetty en Renée

Wat geweldig zoals jullie ons laten meegenieten. De cultuur, natuur en de mooie ontmoetingen. Wat blijven jullie graag volgen. Sterkte als het even zwaar of koud is. Groetjes

Marja

Wat een leuke dag he weer veel meegemaakt fijn dat er nog zoveel bloemen bloeien maakt niet uit hoor dat je de namen bent vergeten (niks voor jou!) en lekker warm dekentje indien nodig heerlijk. Slaap lekker.

Marion

Lekker geslapen onder de extra fleece? Essentieel hoor als je zulke prestaties moet leveren. Maar wat een prachtige tochten en wat een leuke bijzondere ontmoetingen. Veel succes naar Augsburg en dan,,,dagje geen zadel?

Tia

Het verrast me iedere keer weer, wat jullie allemaal zien en mee maken.
Goed dat je alles op schrijft, dan kun je later er nog vaak van genieten.
Graag tot morgen (verslag).

Leen.

Fantastisch, zo te kunnen meebeleven. Terwijl jullie de inspanning leveren. Lijkt me fantastische mensen te ontmoeten. Vrienden op de fietstocht naar Rome. En natuurlijk contacten, die jullie gaan onderhouden!?. Straks, wanneerjullie weer veilig thuis zijn.
Houd er de moed maar in.

Riesje

Ha Janny en Gerda, jullie krijgen geweldige kuiten van al dat klimmen.
Wat een prestatie meiden en jullie maken iedere dag weer bijzondere dingen mee.
Goed eten en drinken maakt de tocht ook leuk en dat zal zeker wel lukken in die dorpjes.
Veel plezier.

Joke

Daar zullen jullie plezier aan beleven, de fleece dekens! De nachten zijn al zoveel kouder. En ook ben ik blij dat jullie toch wel een rustdag inbouwen, alhoewel het niet echt rusten zal zijn. Maar best wel goed eens een dagje niet verder te fietsen. En dan al die bloemennamen Janny: toch vast niet alleen het resultaat van je plantencursus??