jannyleenheer.reismee.nl

Wat een klim

Geslapen in een huisje met stapelbed en een groot bed en houten bankje. Een terras met vier stoelen en een tafel. Primitief maar minder koud dan in de tent. De camping is tot nu toe de beste.

Vroeg, nou ja tegen negen uur op pad. Naar Ellwangen. De maker van de route had een correctie doorgegeven aan de campinghouders. Minder zwaar. Ik vond het toch tegenvallen. Eerst nog langs de Kocher dan het zijriviertje de Bühler. De weg steeg al te merkbaar, omhoog uit het dal.golvende hoogvlakte met gemene klimmetjes. Alles groen, rustig, dorpjes, boerenland. En dan kwamen we het stel uit Limburg tegen. Daar even elkaars ervaringen mee uitgewisseld. En hoe doen jullie dat met die accu ze hebben een snellader en onder koffie drinken en brood eten gaat de lader aan het werk.

Onderweg reden we onder een enorme brug. De Kochtertalbrücke, 185 meter hoog aan de A6.

Winkels zie je er niet. Pas in Ellwangen. Rewe. Eerst thee met een heerlijk stuk frambozen cake. Daar knapten we van op.

We bekeken hoe of wat verder. Want het was nog vroeg. We besloten hier te kamperen en zelf te koken. Gerda dan, ik mag uitrusten. Gaat toch moeilijk met zijn tweeën in 1 pannetje roeren!

Na het eten gaan we naar het stadje. Het moet mooi zijn. Ik neem nu iets over uit het boekje. In 764 gesticht als Benedictijner klooster. Heel erg waren hier de heksenvervolgingen. Er werden ca. 450 mannen en vrouwen omgebracht.

Er is een museum gewijd aan de Alamannen. Germaanse Stammen, die in de 3e eeuw vanuit het Oosten de romeinse linies doorbraken. Voor meer informatie google!

Prettige avond.




Reacties

Reacties

Marion

Ja dames, jullie zullen de spieren inmiddels wel voelen. Het hoort er natuurlijk ook bij dat die soms gaan protesteren. Maar,,,jullie zijn de baas en beslissen hoe ver je ze actief inzet. Hou ze lekker warm.
Lekker eten en goed slapen straks. ? Morgen weer veel succes. ?

Gerda veltink

Het gaat heel goed met jullie. Dankjewel voor alle leuke informatie.
Het is toch wel een prachtige omgeving waar jullie fietsen. Vooral langs de verschillende riviertjes en we krijgen er nog geschiedenisles bij ook.?
Succes de volgende dagen.

Arnold

Ja, inderdaad wat een klim....
Maar maak je geen zorgen: er komen er vast nog wel meer.
Gelukkig aan de andere kan van de heuvel gaat het weer naar beneden, maar doe dan voorzichtig!
Arnold

Henriette Beukert

Wat een energie hebben jullie. Het klimmen mat je toch af? Maar dan dient de volgende dag zich al weer aan. Er moet toch ook wel eens een wasje worden gedaan? Dan maar een dagje rust tussendoor om even bij te komen. De volgende dag weer nieuwe spanning om wat gaan we zien.

Janny Leenheer

Nog 1 dag fietsen Henriette en dan genieten van Ausburg. Twee nachten op 1 plek. Wasje draaien.

Francis

Ik was een paar dagen achter, maar het leest net als een boek, wat kan jij leuk schrijven. Wij hebben in Ellwangen ook eens op een hele mooie camping gestaan. Ik hoop voor jullie dat het iets warmer wordt,dan is het wat gezelliger op een camping. Succes de volgende dagen.

Janny Leenheer

De was doen we overmorgen in Augsburg. Daar een rustdag met het bekijken van de stad.

Marja

Zo zus een pittig dagje gehad vandaag dat hebben jullie toch mooi maar weer gedaan knap hoor! O leuk overmorgen gezellig "stadten" misschien opzoek naar O.a. magneetjes! Ha ha zal vast wel een hoop leuks te zien zijn ! Succes morgen weer!

Riesje

Ha dappere dames, ook lekker een dag op je zelf op te laden.

Tia

Geweldig, wat jullie allemaal zien en mee maker per fiets.
Iedere dag is het weer een verrassing.
Ik geniet van jullie verhalen. Sterkte en geniet er van doe ik ook, denk velen met mij zo te lezen,,,

Arnold

Ha Janny, bij jouw laatste bericht van 28/8 kon ik geen naam invullen!? Daarom hier maar mijn reactie:
Ha Janny en Gerda,
Augsburg: heel mooi. Ga vooral naar de Fuggerei, de oudste sociale woonwijk ter wereld, gesticht in 1521 door Jacob Fugger een poeprijke maar sociale koopman.
Veel plezier!
Arnold
Ik hoop dat je het begrijpt en kunt lezen

Anneke

Dank voor de kapel. Van een andere tak van mijn familie weliswaar, maar toch leuk.
Jullie tocht in Wuertemberg roept herinneringen op. Fijn. In gedachten zie ik het landschap weer. Lastig te fotograferen als je op de fiets zit. Maar voor je reisboek breng je misschien ansichtkaarten mee.
Goede reis, sterkte met alle klimpartijen, die nog voor jullie liggen.
Anneke

Janny

Kaarten koop ik niet helaas. Ook geen folders.ik heb vandaag al wat ik niet-gebruik, weggegooid.binnenkort komen de echte klimmen. Dan zo weinig mogelijk mee.

Marja

Snap je dat nou zeggen ze je remblokjes zijn versleten en dan zijn ze nog goed waardeloze info vind ik dat maarja toch goed dat je er naar hebt laten kijken.
Groot gelijk dat je met de trein gaat ben je niet erg moe? Zo'n eind al gefietst!
Leuke dag morgen veel succes zal vast mooi zijn een treinreisje.
Morgen mijn laatste werkdag voor de vakantie heb er zo'n zin in heerlijk. Slaap lekker ! ???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!