jannyleenheer.reismee.nl

Fietsreis naar Rome

Voorbereiding

Een paar maanden geleden vroeg mijn vriendin Gerda of ik dit jaar mee wilde fietsen naar Maastricht. We fietsen al een paar jaar in de zomer een aantal dagen met elkaar. Dat wilde ik wel. Waarom Maastricht vroeg ik. Omdat ik naar Rome ga fietsen! Zo dat is een eind!

Later ging ik denken en de gedachte om mee te fietsen bleef in mijn hoofd hangen. Ik wil al zo lang een keer naar Rome en ik zou 70 worden (ben ik ondertussen al) en ik dacht nu of nooit. Eerst vragen of Gerda dat wel wil, want zij gaat ieder jaar een verre reis in haar eentje maken. En wat doe ik met Moeke en Nika, mijn poezen.

Gerda vond het fijn en de poezen gaan bij Martha logeren. Zo, de voorbereiding kon beginnen.

De fiets is ondertussen in orde op een paar kleine dingen na, zoals de fietstassen, die ik van Mark te leen kreeg en een houder voor mijn smartphone. Er liggen al stapeltjes in een logeerkamer. Het is heel goed opletten, want er kan natuurlijk niet teveel mee.

Van bekenden hier uit de wijk kreeg ik een paklijst en het advies neem zo weinig mogelijk mee, want alles bij elkaar is best veel. Dus bijvoorbeeld maar twee shirtjes, een bloes met lange mouwen, twee fietsbroeken een 1 lange voor in een kerk. Enz. enz. Zij hebben de reis al eens gemaakt, dus weten het!

Ik ben al aan de slag geweest met foto's van de kaarten met de fietsroute. Tot nu toe niet gelukt. Komt vast nog wel. En ik heb al een aantal fietstochten vanuit mijn huis gemaakt. Wordt vervolgd.

Reacties

Reacties

Henriette

Wat ontzettend dapper van je! En wat gaan jullie veel zien. Toch niet te veel heuvels om te klimmen?geniet van alles en ook Hans wenst je een hele fijne reis. We gaan je uiteraard volgen.

Marion

Aan alle grote avonturen gaat een dappere beslissing vooraf. En dan volgt de voorbereiding en begint de voorpret. ?

Elvira

Zo de voorpret kan gedeeld worden met deze reisblog. Ik vind het echt wat voor jou Janny en ik kijk uit naar al je verhalen.

Gert Renkema

Hรจ Janny ontzettend stoer van je ! Ik ga je volgen ! Ik hoop het ook nog een keer te doen heel veel succes !

Riet

Lieve Janny, alleen gedachten die jou tijdens de fietstocht invallen zijn al waardevol, door het wandelen ontmoet ik je elke keer opnieuw, jij bent vast en zeker geen eenzame fietser, zie nu al zoveel reisgenoten, alles stroomt niets blijft.
Ik probeer je te volgen, tip! Stap niet af bij elk bloemetje die je tegenkomt maar groet deze vriendelijk ook van mij

Anneke

Fijn, dat jullie dat avontuur aangaan. Vooral de tocht door het Vinschau, vanaf de Reschenpas aar Kaltern zal ik op afstand meebeleven. Hartelijk goede reis gewenst!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!