jannyleenheer.reismee.nl

Rome, Vaticaan, wandeling, eten op terras

Vanmorgen vroeg op want we wilden op tijd bij het Vaticaan zijn. Maakt niet uit, zo druk op de weg dat we nog aan de Kate kant waren. Het was vandaag wereld toeristendagen. Dat betekende dat je gratis in het Vaticaan kon. Anderhalf uur in de rij. Maar Gerda zei al, er staan vast mensen met wie we kunnen praten. En dat was zo. Een moeder met twee dochters uit de Dominicaanse republiek. De tijd vloog inderdaad voorbij. We hebben de hele gang door het museum gelopen. Wat een rijkdom: Vloeren, plafonds, wanen. Het is allemaal overvloedig. Ik vond vooral de zaal met de cartografie prachtig.

We bekeken ook nog de Sint Pieter, waar ik het geld van de bakker uit het begin van onze tocht in Duitsland in een bak heb gedaan bij het bronzen beeld van Petrus.

De Friezenkerk was gesloten. We wandelden richting de Tiber, zagen de Engelenburcht. Liepen door leuke straatjes en kwamen op de plek waar we met Godelieve en haar man Eric hadden afgesproken.

Met elkaar dronken we een biertje en aten op een terras. Het was heel erg gezellig.

Afscheid van hun genomen met de belofte dat we een keer naar Oostende komen waar ze een appartement hebben.

Het was weer een fantastische dag. Morgen de laatste dag.

Marja

Nou zeker een hele mooie dag geweest idd heel gezellig eten buiten Ja morgen laatste dag ben benieuwd wat je gaat bekijken in Ieder geval een fijne dag toe geweest. Wat een mooie wandkleden he die zijn helemaal geborduurd wat een Werk he!

Riesje

Het ziet er allemaal prachtig uit Janny, wat een rijkdom. Nog 1 dag, heb je nog een wens wat je heel graag wil zien?

Marion

Tja en dan komt uiteindelijk tóch de finish weer in zicht. Nog 1 dag Rome en daarna koffers pakken. Een gedeelte van de bagage is al geregeld met de vrachtvervoerder, maar de mooiste, intensiefste en dierbaarste "bagage" zit in jullie hoofd en hart. Deze ervaring neemt niemand jullie ooit af en zul je nog vaak over vertellen en herinneringen ophalen. Voor vandaag: Fijne dag!
Voor morgen: Goede reis en kom veilig thuis! ??❤?

Ellis en thieu rutten

Laatste dag dus nog heel even genieten voor dat het gewone leven weer begint.
Goede reis voor morgen!!!

Henk en Bianca

Geniet van deze laatste dag in Rome en een heel goede reis terug naar huis. Jullie hebben heel mooie herinneringen van jullie fietsreis naar Rome. Vanmiddag (vr. 28 sept.) gaan wij naar Schiphol om morgen te vliegen naar Tenerife en daar de boot te nemen naar La Gomera voor een wandelvakantie van een week op La Gomera. Lieve groeten van Henk en Bianca aan jullie beiden.

Loura en Sikke

Weer een mooi verslag van al dat moois en bijzonders. Ook een bijzondere vriendschap opgedaan, mooi! Geniet nog volop allebei op jullie laatste dag in Rome. En mochten we jullie niet meer "spreken" alvast een goede thuisreis gewenst dames.