jannyleenheer.reismee.nl

Rome, fonteinen, paleizen, kerken en obelisken

Vandaag de Trevifontein bekeken. Uit de 18e eeuw, barok, Neptunus geflankeerd door twee vrouwen die reinheid en overvloed voorstellen.

We bezochten de wijk waar het joodse ghetto was. Een wandeling langs de Tiber, mooi met platanen. Een eiland in de Tiber.

Gegeten in de joodse wijk. Gezellig zo buiten eten.

We bekeken paleizen waar je zo naar binnen kon, liepen kerken in, zagen obelisken meegenomen door de Romeinen uit Egypte.

Ik hou het kort. Wat het is de tweede keer dat ik dit verslag maak. Internet is niet zo best hier.

Marja

Heb je fijne dag gehad hoop moois weer gezien ben benieuwd heb je centje in de fontein gegooid?
Ja waardeloos als het niet lukt met de E mails enzo
Wij hebben ook beetje trammelant ermee maar komt vast weer goed uiteindelijk is het toch gelukt!
Morgen weer fijne dag geniet van alles het is zoweer voorbij ik mis ook al weer de vakantie!

Marion

Prachtige wandeling zo langs de Tiber. Als je genoeg tijd en energie kunt vinden, vergeet dan niet de Engelenburcht te bezoeken. Maar er is ook zó veel en maak daar maar eens de juiste keuze in. Geniet er van en uitrusten komt volgende week wel weer.