jannyleenheer.reismee.nl

ROME

We zijn er! We zijn er!

Maar nog even hoe we er kwamen.

Gisteravond met de familie waar we sliepen gegeten. Op zijn Italiaans, lekker laat. Altijd leuk in familiesfeer samen te zijn. Hoe gaat het er bij hun aan toe. Mooi gedekte tafel, tv aan, dus het nieuws dat erop was, werd besproken. De familie is erg somber. Italië is failliet. Ja dat hadden we onderweg wel gezien. En dat wisten we wel eerlijk gezegd. Maar het land is zo mooi, het eten zo lekker. Daar waren ze het natuurlijk mee eens. Van mevrouw en zoon namen we afscheid. Zij moet half zes de deur uit. Naar Rome voor haar werk bij de RAI. En Matthias, hun zoon zit op een Engelstalige school in Rome. Meneer bracht Matthias naar de trein. Ons ontbijt stond al klaar. We zagen yoghurt, drie potten zelfgemaakte jam, kiwi en een schaaltje biscuitjes. Wij die biscuitjes met jam, ja alle drie werden geproefd, toen Gerda witbrood en een hele grappige broodrooster zag.

Daar kwam meneer, die ons met de fietsen hielp en uitzwaaide. Opletten hè, en in Rome niet fietsen hoor! Het is er een gekkenhuis.

Zij wonen buitenaf op een rug van een heuvel. Een dal rechts van hun met schapen. Mooie start. Maar verder komende, daar begon de drukte al en als je dan bergafwaarts gaat over die kapotte weg, dat valt niet mee. We hebben echt waar eelt op onze handen gekregen. Gelukkig kwamen we op een fietspad langs de Tiber. Dat was heel prettig fietsen met alleen maar fietsers en af en toe een hardloper. Veel riet langs de weg, zelfs zoveel dat we er als het ware door een haag fietsten. Dan was het afgelopen met het rustige fietsen. Allemachtig wat een auto's, scooters enz. Weer een fietspad langs de weg. Ik was gespannen, we waren er bijna. Kom laten we eerst koffie drinken en iets zoets erbij. Ik stelde het een beetje uit, tegelijkertijd had ik energie nodig. Daar gingen we weer verder op de route door de drukte. En het werd almaar drukker, van de fiets af, er weer op, heel veel toeristen, mannen die je van alles willen aanbieden. Soldaten met geweer. En zo kwamen we dan op het Sint Pietersplein. We waren er, te gek, we omhelsden elkaar. Wat waren we blij. Hup op de foto. En nog één en nog één.

Na een tijdje zijn we weer op de fiets door het drukke gewoel gereden naar de camping. De plek ook waar we de fietsen konden inleveren. Onderweg geld opgehaald en bij de koffietent van vanmorgen geluncht.

Terug over hetzelfde fietspad tot een bepaald punt. Het was fietsen over de autoweg, je moeder Mark keek ff achterom, wenkte met hand ik moet linksaf en het was echt gekkenwerk,maar het lukte. Camping gevonden, tent opgezet, fietsen ingeleverd, het zwembad ingedoken. En toen begon het te regenen. Daar wel een uur gezeten. Ondertussen een gesprek met een man uit Bergambacht, die na ons zijn fiets inleverde. En het was weer droog.

Gerda heeft een heerlijk maaltje gekookt, ik het slaapgedeelte ingericht.

En nu zitten we voor het laatst in de tent.

Morgen naar ons appartement en als jullie het leuk vinden, ga ik door met mijn Blog van onze wederwaardigheden in ROME.

Andy

Lieve Janny
Ik heb genoten van je verhalen!
Wat zul je trots zijn dat je het doel hebt bereikt.
Geniet nog even !
Groet, Andy

Eric Boerman

Nogmaals gefeliciteerd met het behaalde suc6 echt super dat jullie het hebben gedaan en gehaald???? geniet nu maar ff van jullie eind doel “ROME” dag lieverds xxxxxxx

Martha

Wat fantastisch dat jullie het zonder kleerscheuren of pech aan de fiets hebben gehaald. ik ben erg blij voor jullie.

Marion

Hagel en sneeuw, onweer , wind en regen. Het deerde jullie niet. Daar konden jullie wel tegen! En toen kwam einddoel Rome in zicht en hadden jullie iets groots verricht!! Wees trots op jullie prestatie's en geniet van alle verdiende felicitaties!
Diep respect en ga genieten van dat geweldige Rome. ??????

FRANCIS

Weer genoten van je verhaal, ga zo door. Toch fijn dat je nu in een appartement zit.Typen gaat moeilijk met een hand. Veel plezier en groetjes van ons.

Marja

gehaald echt SUPER wat ontzettend knap nu lekker genieten van Rome
En natuurlijk vind ik je verslag van de dag heel leuk om te lezen zo ben ik er toch een beetje bij!
Dus zeker mee doorgaan denk dat iedereen er zo over denkt. Goede nachtrust laatste nachtje in tent en succes morgen !

Patricia

WoW wat knap! Helemaal in Rome! Wat een prestatie, een hele beleving . Hele fijne tijd nog in Rome!

Melissa

Wat een prestatie en wat een mooie verhalen, heb ervan genoten!
Wees trots en geniet!
Dikke knuffel

Henk en Bianca

Wat een prestatie dames! Gefeliciteerd.
En geniet samen nog even in Rome.
Wat een mooie verhalen, fijn om jullie belevenissen te volgen.
Warme groetjes uit Zwolle

Tia

Geweldig wat een belevenis, nu uitrusten en genieten. Gaan jullie ook nog naar de Friesekerk
( ik hoop dat ik het goed schrijf) staat naast het Vaticaan om daar de mensen te ontmoeten die ook zo’n grote fiets tocht hebben
gemaakt als jullie.
Fijn dat alles goed is gegaan, tot gauw weer ?‍♀️?

Hans en Annemiek

Proficiat!! De aankomst in Vaticaanstad, wij vonden het heel bijzonder. De autosnelweg zie ik voorme: levensgevaarlijk. Maar alles is goed gegaan! Geniet van Rome, jullie hebben het verdiend.

Henriette

Wat een ontzettend knappe prestatie. Helemaal volbracht om jaloers op te worden! En wat is het snel gegaan allemaal. Geniet er nog maar van in Rome.

Riesje

Hiep, hiep, hoera, gefeliciteerd. Nu lekker van Rome genieten. Zonder te fietsen. Een dikke kus voor jullie beide.?❤️?‍♀️?‍♀️

Loura en Sikke

Super! ? Gefeliciteerd ladies ?Topprestatie! En ook een dag eerder aangekomen dan gepland... Wij hebben veel bewondering voor jullie. En nu gaan genieten van het mooie Rome en ook een beetje gaan bijkomen misschien? En we kijken ook weer uit naar jullie belevenissen in Rome. Dikke zoen van ons ???‍♀?‍♂

Arnold

Hoera, een dikke 10 voor jullie prestatie!!
Van harte gefeliciteerd met deze geweldige tocht en heel veel dank voor jouw dagelijkse berichtgeving; het was altijd weer leuk en interessant om jullie belevenissen te lezen en in gedachten mee te ervaren.
Ga nog maar even door ook met berichtjes over de komende dagen in Rome en over jullie terugreis en kom weer behouden thuis.
Ik contact je over een week wel weer, ga morgen met vakantie.
Hartelijke groeten voor jullie beiden<
Arnold

Rinie

Geweldig wat jullie gepresteerd hebben! Gefeliciteerd. Ook vind ik het een prestatie dat je elke dag de tijd hebt genomen om een stukje te schrijven. Jij hebt ons meegenomen op jullie reis, bedankt daarvoor! En je gaat nog even door. Heel veel plezier in Rome.

Hetty en Renée

Geweldige prestatie dames. Nogmaals ons petje af voor jullie doorzetting s vermogen. Geniet nog even en zien jullie graag opgeladen in Hardenberg.

Rutger

Fantastische prestatie dames. Ik hoop dat jullie erg van Rome mogen genieten.

Cock

Wat goed van jullie dames, petje af