jannyleenheer.reismee.nl

Etappe 30. Van Assisi naar Massa Martana

Na een gezellige avond met onze Vlaamse vriendin Lief en prima nachtrust vertrokken we rond half acht.

Gelukkig was het droog. Minder leuk voor mij was dat mijn accu niet opgeladen bleek te zijn. Balen. Afijn, maar zien hoever ik met wat resteerde zou komen. Dat fietst zoals jullie begrijpen toch minder vrij.

We passeerden de Duomo in San Maria degli Angeli. Op die plek is Franciscus van Assisi gestorven. Op zijn sterfplaats is een huis/kerkje gezet. Mooi.

Na even zoeken vonden we de route en tot aan Bevagna volgden we boerenland. Langs een rivier, op de dijk,rechts naast de dijk. Valle Umbra geheten. Bomenrijen, mais, omgeploegd land. Heuvels, eiken, boerenhuizen, zonnebloemen, veel chichorei, kaasjeskruid, walstro. Vooral duiven zien we, af en toe eksters en een kleine zilverreiger.

De weg ging redelijk goed, af en toe een klim omdat er water in de rivier waar we langs fietsten kwam. Te stijl om te fietsen naar beneden, kleine bocht, stijl omhoog. Ook weer gedaan. Wel mooi gezicht hoe dat water via keien in de rivier valt. Best romantisch.

Bevagna. Daar ben ik jaren geleden met Frans geweest en we bezochten het Romeinse Badhuis. Met mooie mozaïeken van dolfijnen, zeepaardjes en andere zeedieren. Dat heb ik na veel zoeken Gerda laten zien, die het ook prachtig vond. Ook het stadje is de moeite waard.

Door naar Bastardo, waar ik toch echt mijn accu een tijdje moest laten opladen. Bij Bar Dany Hotel was de eigenaar behulpzaam. Onder het opladen aten we een broodje tomaat mozzarella en vertelde de eigenaar dat hier regelmatig Nederlandse fietsers overnachtten. Alleen Nederlanders!

Na een uur waarin Gerda de supermarkt uitgebreid heeft bekeken en ik mijn Italiaans heb gepraktiseerd, oef dat valt niet mee, gingen we verder. Eerst een flinke klim. Mooi uitzichten, dan een lekkere afdaling. Dat is natuurlijk wel oppassen geblazen, want je rijdt niet alleen en het wegdek is o, o, vaak verschrikkelijk!

Bij aankomst in het stadje konden we zo gauw het bordje station niet vinden,maar een vrachtwagenchauffeur wees ons de weg.

En zo zaten we al om drie uur met een heerlijk plaatselijk biertje aan een prachtige tafel op het terras van het agriturismo met een paar campingplaatsen.

Uitrusten, zo de tent opzetten, bijkomen en morgen weer verder

Dag allemaal. A domani.


Reacties

Reacties

Marion

Knap gedaan zo, met 2 halve accu's. Assisi ligt dan alweer achter jullie, maar Rome nadert gestaag. Fijn dat het toch droog gebleven is. Het zou toch ook van de gekke zijn geweest, dat wij hier bijna 30 graden hebben en jullie met regen en/of wind moesten dealen.
Heerlijk zo'n biertje op 't terras en straks lekker uitrusten voor de trip van morgen! Denk aan je accu!!
Heel veel succes!

J.bessems

Jullie zien er beiden nog best wel fris uit als je bedenkt dat jullie al bijna 2000 km op hebben zitten geweldig.

Ellis en thieu rutten

Gelukkig hadden jullie het vandaag droog. Niks zo erg als een lege accu en regen.
Ik ben sinds gisteren weer aan het fietsen. Gos wat heb ik dat gemist met dat mooie weer wat wel hier hebben. Maar ik doe het jullie nog niet na hoor. Jee wat een prestatie!!
En Rome nadert dames!!!!!

Ali

Zet 'm op: nog zo'n 150 km te gaan? Wat een leuke blogs schrijf je, Jannie. Ik kijk er naar uit elke dag.

Loura en Sikke

Wat mooi Janny dat je het badhuis terug hebt gevonden waar je met jouw Frans bent geweest en dat je die nu samen met Gerda kon bekijken.
En best lastig lijkt me om alles goed opgeladen te houden als je overal kort blijft. Die afdalingen blijven spannend, maar jullie zijn gelukkig verstandige fietsvrouwtjes. Het schiet al aardig op, nog even en dan zijn jullie alweer in Rome... Jee wat gaat dat rap! Geniet er met volle teugen van Janny en Gerda! Goeie reis, Liefs van ons.

Arnold

Nog even doorzetten Janny en Gerda, nog maar 120,4 km tot het Colosseum!
Groetjes,
Arnold

Elvira

Wow! Wat zijn jullie toch een kanjers! Grote bewondering voor jullie. En Janny wat is het toch fijn om jou verhalen te lezen. Ik kijk er elke dag naar uit. Dat zal ik straks wel gaan missen als je weer terug bent. Hoe voelt dat eigenlijk, als je zo dicht bij je eindbestemming bent?

Geniet er nog van!
Xoxo

Patricia

Ah balen van de accu, wat lief dat je hem mocht opladen. Bijzonder op een plaatsje te komen waar je met Frans jaren geleden geweest bent. Ik zie Rome op de kaart verschijnen jullie komen al aardig dichtbij!
Welterusten voor straks

Riesje

Wat bijzonder dat bezoek aan het badhuis, zeker voor jou omdat jij er ook met Frans bent geweest.
De tocht schiet al lekker op dames.
Ik was gisteren een dagje in Deventer, wat een leuke stad is dat toch zo mooi aan de IJssel.

Leen.

Byzonder. Dat badhuis. Daar was je samen met Frans. En wat is dat al oud. Wat een cultuur. Daar kwamen Remulus En Romulus vandaan ?
Ik weet zeker dat in het Colosseum de KATTEN op jullie zitten te wachten. Neem wat te voeren mee.
Rome zien en ....gezond naar huis.
Leen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!