jannyleenheer.reismee.nl

Dansavond en verder naar Assisi

Vanmorgen tijdens ons ontbijt hadden we het natuurlijk nog over ons avondje uit op de camping. Wat was het leuk!

Rond negen uur waren we aangestoken door de muziek. We hadden al gehoord dat er s avonds muziek zou zijn.

Zou vreselijk de camping eruit zag toen we aankwamen, zo uitnodigend was die nu. In de planten waren lichten, echt heel sfeervol. Binnen was een loket. Er waren ondertussen allemaal mensen van buiten de camping gekomen. Ik zei dat ik van de camping was en mocht zo doorlopen.Bij de bar bestelden wij rode wijn. Twee euro voor twee plastic bekers rode wijn. Moet niet gekker worden. Wij naar binnen. Een grote dansvloer, een podium waar een man en een vrouw in glitterskleding speelden en zongen. Zeker niet onverdienstelijk, alhoewel de vrouw af en toe wat vals zong.maar ze lachte en bewoog zich er lief bij en dat doet veel goed.

Wij aan de kant en op de dansvloer wervelden mannen en vrouwen rond. Er werd van alles gedanst. Geen vrije dans dat ik alleen maar kan. Wel linedansen. Dat zag er zo uitnodigend uit. Wij deden op onze manier mee. Het was heerlijk. Wat fijn als je zo met al die dansen mee kunt doen. Ja veel ouderen en we werden dan ook door een oudere man te dansen gevraagd. We zeiden nee want al die dansen kunnen we niet

Doodmoe strompelden we naar onze tent. Oordoppen in,veel hielp het niet en al bewegend met onze armen en benen zijn we toch in slaap gevallen.

Na het ontbijt klaar om te vertrekken, was het hek nog dicht! Balen. Er was nog 1 andere kampeerder. Die hoefde niet weg. De hele camping afgezocht,niemand. En ineens stond daar een mevrouw. Waar die nou vandaan kwam? Wij op pad. Eerst nog het stadje Citta di Castello bezocht. Er zijn nog veel stadsmuren , mooie renaissance paleizen,musea, kerken met mooie kunstwerken. Die hebben we niet bekeken, want we hadden een flinke etappe te maken. Natuurlijk wel een kopje koffie.

Weer een prachtige route. We verlieten het dal van de Tiber. Wij fietsten rechts van het dal op een pad hoger gelegen dan de velden onder ons. Glooiende heuvels met groene en gele akkers. Veel al omgelegd in dikke voren. Zonnebloemen, velden vol salie, wijngaarden, olijfbomen. Ook weer een flink aantal verlaten huizen. Trestina, Umbertide, waar we een stukje pizza aten en om twaalf uur vanuit de kerk een processie vertrok. Casa del Diavolo. Overal prachtige romaanse kerken met mooie torens.

Het was erg warm, tegen de dertig graden en dan valt het niet mee zo'n ruim 60 km te fietsen. Heuvel op, heuvel af. We namen veel rustpauzes met water en wat te eten. Geen bankjes te zien trouwens

Rond vijf uur kwamen we op de camping. O zei Gerda er zijn ook huisjes. Dan kunnen we overmorgen vroeg op pad om voor het heetst van de dag over de berg te zijn. Jullie snappen dat ik daar niet tegen was. Een Nederlandse vrouw die ons bij de receptie te woord stond. Ook altijd handig. Een eigen bed, toilet en douche. Tafel buiten, waar we gelijk een biertje dronken.

Straks eten in het restaurant met uitzicht op Assisi en een droneshow. Ja je maakt van alles mee op deze reis.

Jongelui op een terras vroegen waar we naar toe gingen met die fietsen. Eerst lachten ze verlegen maar er ontstond toch een leuk gesprek. Hij werkte als automonteur, zij in een bar.

Op de camping werden we door een Nederlands stel aangesproken. O wat leuk wat jullie doen. Wij zijn. Ooit naar Florence gefietst. Nu waren ze met een groep campers op pad geweest.

Zo tijd om te douchen. En daarna eten. Later probeer ik de foto's door te sturen.

Jacques

Wat een geweldige avonturen en wat is er al te zien op boven toegevoegde Google plattegrond, ja ja Roma. De finish is inzicht dus nog even de tanden op elkaar “alles uit de winkel trekken” en doorgaan?

PS. Waar je ook in de wereld bent je komt altijd Nederlanders tegen een gouden regel ?

Marion

Prachtverhaal!! Beter meedoen, dan je eraan ergeren. Ja ja, linedancing doe je ook niet zomaar! En inderdaad, die Hollanders vind je overal. En je herkent ze ook vaak heel snel.
Nog een paar etappes en Rome komt in zicht. Knap hoor.
Succes!!

Godelieve

Wat zijn jullie toch sterke vrouwen. Ik zit hier in een driesterrenhotel op een kamer met airco. En daarstraks een plonske gedaan in het zwembad. Was erg welkom die afkoeling want ik was volledig choco gereden. Doei!!!

Marja

O wat een leuke avoid ik hou er van gezellig en wat een mooie tocht met al die bloemen Ja .... Rome staat nu op het kaartje super he toch maar mooi samen gedaan! Eet smakelijk gezellige avond en mooie dag morgen
Slaap lekker zusje in een lekker bedje ?????

Jennie

Nou globetrotters, Rome is in zicht?En bij het dansen had ik graag even om de hoek willen kijken?
Lekker slapen ?en morgen weer fit op de fiets.???

Rutger

Lekker de voetjes van de vloer en de volgende dag gelukkig nog fit genoeg om 60 kilometer te fietsen.

Mark

Lekker mamma! Goed bezig zijn noemen we dat! ?

XXX Mark

Martha

Leuke Italiaanse avonden. En morgen vroeg uit de veren voor de laatste loodjes. Maar ja die wegen het zwaarst. Fiets ze de berg over. Moeke en Nica maken het best. Welterusten.

Loura

Prachtig verhaal weer Janny. Ik zie jullie in gedachten daar dansen en genieten. En weer mooie dingen gezien. Groot gelijk af en toe een lekker bedje tussendoor. Geniet ervan ladies.