jannyleenheer.reismee.nl

Rustdag in Cesenatico

Behalve een grote badplaats is Cesenatico ook een vissershaven langs het havenkanaal, ontworpen door jawel jullie lezen het goed Leonarda da Vinci in 1502. Daar kwamen we vanmorgen op weg naar de bank toevallig langs. Wat gezellig! Leuke winkeltjes, terrassen en in mooie kleuren geschilderde traditionele vissersboten. Ze vormen samen het maritiem museum. We liepen na de koffie over deze promenade, staken met een mini pontje het kanaal over voor 0,40 cent om via de andere kant terug te lopen.

Vanmiddag zijn we naar het strand geweest, waar we heerlijk in zee gezwommen hebben, ik geluierd op het strand en Gerda gewandeld en later gezeten met een drankje.

Gerda en Godelieve hebben voor morgen een appartement gevonden en ik ben naar de hoteleigenaar gegaan met de vraag of hij een taxibedrijf met busje wilde bellen. Die brengt ons naar de top van een hoge berg. Tja omdat de hoteleigenaar geen woord naast Italiaans spreekt, deed ik dat met tekening, ik merkte dat ik fietsbewegingen maakte berg op. Afijn. We hebben erg gelachen. Toen kwam zijn secretaresse, ah lei parlare inglesi. Ja, ja. Maar het is gelukt. Zaterdag komt om half acht een taxibusje om ons drieën de berg op te brengen.

Daarna zijn we gaan eten aan het havenkanaal. Gefrituurde sardientjes met tomaat en kappertjes. Het was heerlijk en zo gezellig.

Bedankt voor jullie support.

We gaan er morgen weer tegenaan. Eerst een vlak stuk en dan klimmen.

Truus

Je kunt goed regelen Janny. Dat is belangrijk . Zo hoef je niet bergop te fietsen. Succes met de verdere tocht.

Marja

Idd groot gelijk om het zo te regelen fijn dat jullie zo genieten van al het moois.
Heel veel succes morgen weer.