jannyleenheer.reismee.nl

Verona - Montagnana, etappe 23

We zitten aan tafel in Montagnana na heerlijk te hebben gegeten. Gerda heeft gekookt. En we, ja Godelieve weer ontmoet en die kwam met een fles heerlijke wijn

Maar goed, ik begin met vanmorgen. Afscheid van Verona, mooie stad. Na een bezoek aan een enorme supermarkt, voor eten voor vanavond, vindt Gerda snel de route. Vooral was dat vandaag langs dijken langs de Adige. Vlak boerenland, toch Italiaans. Aardappelen, asperges, appels, tabak. Dorpskerken met slanke torens. Veel dorpen half verlaten, oude huizen. Maar ook mooie huizen. Gekke combinatie.

In Zevio was markt, onze weg liep erdoor. Koffie op een leuk terras.

Geen grote tocht, warm, dus ik was blij in Montagnana aangekomen te zijn. Een bijzonder stadje. Ommuurd. Prachtig.

Maar eerst naar ons adres. Bleek mogelijkheid camping 10 euro, kamer 20. Jullie snappen dat werd een kamer. Het is een huis waar een oude vrouw beneden woont en haar oude kamers verhuurd worden. Tja wel een beetje gek. Maar ook bijzonder. Prachtige tuin met groenten, bijen enz. In de oude keuken kunnen de mensen zelf koken.

Maar eerst de stad in. Montagnana is beroemd om zijn ham. Een ommuurd stadje door middeleeuwse stadsmuren met maar liefst 24 torens en vier stadspoorten. Echt heel bijzonder. Toevallig was er vandaag een palio en verklede mensen. Heel erg leuk. Bijzonder. We hebben erg genoten van het stadje.

We zijn onder de 600 nog te fietsen kilometers gekomen. Behoorlijk warm weer.

Tot morgen.

Hans Beukert

Hoi Janny, ik lees elke dag mee met Henriette. Wat een prachtige reis maken jullie. Het leest als een spannend boek! Nog 600 km. Ik zie jullie genieten. Heel veel plezier nog en blijf zo leuk schrijven.

Marion

Je waant je af en toe zelf in de middeleeuwen. Bijzonder die ommuurde steden. Doet ons denken aan Avila bij Madrid. Heel mooi. Jullie hadden alweer een zeer aparte dagtocht. Leuke ontmoetingen en mensen. Lekker warm onderweg, maar beter dan dat natte! Succes morgen.

Rutger

Schiet lekker op zo. Voordat je het weet zijn jullie in Rome.

Riesje

Er wordt heel wat gesmuld daar bij de Italianen. Jullie zijn al een heel eind en gelukkig mooi weer. Ik was vandaag op het strand van Scheveningen daar trad Cesar Zuiderwijk op met 2000 drummers grandioos!

Marja

Wat een fijne dag weer hoop gezien je mist zeker alleen een zwembad lijkt mij!
Al twee derde erop zitten jullie gaan super toch?

Diny en Bram

Wat zult je veel te vertellen hebben wij kijken er naar uit maar genieten jullie nog maar mooi.