jannyleenheer.reismee.nl

Verona

Met de bus vlak bij onze studio reden we, het leek wel door heel Verona. Mensen stapten in en uit.

Wij deden dat bij het Castelvecchio. Een kloek kasteel met vier torens, waarvan er één een donjon was. De kantelen zijn in de vorm van zwaluwstaarten. Dan weet je dat de eigenaar bij de Ghibbellijnen, keizersgezinden hoorde. De kantelen die recht zijn hoorden bij de Welfen, pausgezinden.

Wij bezochten dat kasteel, dat ook een museum is. De kunst is op Venetië geïnspireerde kunst. Prachtige beelden, fresco's en schilderijen. En wat leuk door al die vertrekken en bruggen te lopen. En een uitzicht op de Po. Met die strakblauwe lucht en kerktorens heel mooi.

Aan de overkant was een leuk terras waar we besloten te lunchen. We zaten in afwachting van ons eten aan de wortels en bleekselderij met sausje, kreeg je er automatisch bij met lekker brood toen Godelieve langs kwam op haar fiets. Totaal overstuur van de warme tocht die ze net achter de rug had. Ze kwam erbij zitten en ik heb haar maar gelijk voor het avondeten uitgenodigd want dat kan ze wel gebruiken. Plus dat haar hotel vlakbij is.

Wat hadden we een heerlijke lunch. Allerlei groenten gegrilde aubergine, radichio, tomaat, paprika, gekookte spinazie, wat aardappelpuree en bolletjes mozzarella. Wat een leuk idee om thuis na te maken.

Toen naar het balkon van het huis van Julia. Gekkenhuis! Wat een mensen. Sowieso. Toch erg leuk om het te zien en of het nou echt gebeurd is of niet. Ik vond het mooi.

Je kijkt je ogen uit. Wat een mooie paleizen, torens, pleinen. En wat een heerlijke ijsjes.

Tot slot de Duomo. Maar ik was moe en ben gaan zitten. Gerda had nog wel energie om de kerk te bekijken.

De supermarkt gevonden, eten gekocht en zowaar de bushalte gevonden. We waren natuurlijk vergeten welk nummer we moesten hebben, maar na twee andere bussen kwam de onze eraan.

Verona, een aanrader om te bezoeken.

Morgen weer op de fiets. O ja, het is prachtig weer. Warm zelfs.

Ellis en thieu rutten

Dus dat lekkere eten en de ijsjes fiets je er morgen gewoon weer af of is dat niet nodig en kom je als een super slanke Den terug.

Marion

Klinkt tot nu toe nog steeds als een voorspoedig lopende tocht met heel veel bijzondere en indrukwekkende ervaringen. De regenmomenten zakken in het "niet" bij het zien en meemaken van jullie ervaringen. Heerlijk weer morgen met zon op de fiets. ???
Veel succes en slaap lekker! ??

Marja

Wat een fijne mooie dag heerlijk gegeten idd leuk idee voor Thuis super dat het mooi weer is hoeveel km nog? Fijne dag morgen succes weer.