jannyleenheer.reismee.nl

Van Romagnano naar Verona. 285 ^ 385 v

Het miezerde, nou vooruit dan maar. Op weg naar Verona passeerden we Rovereto. Daar lazen we dat hier in de Eerste wereldoorlog hevig is gevochten tussen Italianen en Oostenrijkers. Iedere avond wordt voor de slachtoffers een klok geluid. Gelukkig leven ze nu in vrede met elkaar.

Bij een klim over een brug was ik even nijdig, op mezelf hoor dat ik niet op tijd de versnelling op orde had. Maar beneden komend zag ik me toch een prachtige blauwe regen. Gelijk weer gelukkig.

Voorbij Roveto in Borgo Sacco zagen we Godelieve. Wat leuk haar weer te zien.Alles ging goed met haar, maar een slaapplaats had ze nog niet en daar was zij bij een informatietent druk mee. Wij een kop koffie en op het laatst besloot ik nog twee broodjes salami mee te nemen. Die kwamen later goed van pas.

Na Mori werd het dal smaller. Van appels werden het druiven.

Omdat er slecht weer was voorspeld, namen we niet het pad langs het Gardameer. Ook al omdat we 20 km meer moesten rijden dan de etappe. Dus was onze route voornamelijk langs een kanaal. Dan er weer over, dan weer terug. Venijnige klims ertussen door om alleen maar over dat kanaal te komen. Bijzonder was wel dat het kanaal meerdere keren een aquaduct was.

Er was geen enkele eetgelegenheid onderweg en we passeerden Chizzola, Castello Sabbionara, Avio, Belluno Varanese, Preabocco en Rivoli Veronese. Eindelijk een restaurant open na heel lang niets tegen te zijn gekomen, zei de waardin nee we zijn gesloten. Grr. Nog wat restjes uit onze voorraad opgepeuzeld ging de tocht weer verder. Behoorlijke klimmen en dalen.

Bij een rustplaats langs het kanaal waar je je waterfles kon vullen, hadden we een gesprek met een vrouw uit Oostenrijk die op de berg boven het kanaal een tweede huis had. Zij vertelde jaren geleden een fantastische fietsvakantie te hebben gehad in Nederland.

Via het kanaal kwamen we in Verona. Wat een drukte! Via Google maps kwamen we bij onze studio aan. Dit gereserveerd omdat het vreselijk weer zou worden. Afijn tot nu toe niet gehad gelukkig.

Onderweg naar ons verblijfadres boodschappen gedaan en via alleen drukke wegen, fietsen op de stoep, vreselijk, totaal niet op fietsers ingesteld, en maar wachten en op en afstappen. Op ons adres bleken we niet goed te zijn. Nou dat valt dan goed tegen. Maar gelukkig kwam na een telefoontje de broer van de verhuurder en die bracht ons vlak om de hoek. Morgen gaan we Verona bekijken waar we al een eerste indruk van hebben gehad er doorheen fietsend.

Tot morgen

Mark

Lekker bezig moeders!

Verona is iig een prachtige stad! Geniet ervan!

Kus en fijn weekend!

M

Truus

Wat fijn dat Google Maps bestaat. Hoe deden we dat vroeger.
Goede reis verder.

Patricia

Wat een tocht weer, goed dat je alle plaatsjes zo weet. Ben jaren geleden ook in Verona geweest heel mooi. Is het een beetje voltehouden elke dag op de fiets? Veel plezier morgen in Verona en welterusten voor straks, groetjes

Arnold

Een dag vol ontberingen dus.....
Geniet morgen maar van een rustdag in het mooie Verona, er is veel te zien ook uit de Romeinen.
Staat op de Werelderfgoedlijst van de Unesco.
Groetjes,
Arnold

Marja

Nou wat een dag zeg hopelijk viel de slaapplaats niet tegen en heb je lekker geslapen en gegeten. Niet boos zijn op je zelf maar super trots zijn dat je al zo ver bent gekomen knap hoor wat een reis fantastisch toch duim voor mooi weer groetjes mar en eer

Marion

Heb de foto's van destijds weer bekeken en gevoeld hoe indrukwekkend het was.
Verona niet gezien met z'n romeinse herinneringen. Hoop dat jullie droog weer hebben. Fijne dag. ?❤?

Diny

Hallo dappere dames!
Wat is er weer veel gebeurd in één dag!
Maar goed dat het vandaag een rustdag is, zodat jullie even kunnen bijkomen!
Alhoewel als ik dat zo hoor is Verona een heel drukke stad, dus.....
Maar hopelijk kunnen jullie er wel van genieten!
Veel plezier! En sterkte en succes bij de volgende tocht!! Goede reis!
Groetjes, Diny

Martha

Wat heerlijk zo'n vrije dag . Ik ben lang geleden nog eens met m'n ouders in verona geweest.
Zal in 1959 -60 zijn geweest. ik herinner me een romeins amfitheater.
wat zien jullie veel en ook zulke leuke reisverslagen. Ik vind het knap dat je er steeds weer de tijd voor neemt. Morgen weer een etappe dichter bij het einddoel.