jannyleenheer.reismee.nl

Merano - Super, 56,7 km.360 m hoog, 410 m dalen

Prima nachtrust, niet koud met zon weer op. Ontbeten aan de tafel waar je de telefoon kunt opladen. De route lag aan de camping dus snel op pad. Mijn pleegzoon Jacques vertelde nog dat er in Merano een hindernisbaan voor paarden is. Ik had het niet gezien maar Gerda wel gisteren op weg naar de camping.

Deze etappe loopt grotendeels langs de Südtiroler Weinstrasse. Leuke wijndorpjes aan de rand van het dal. We fietsten langs een enorm dal vol met overdekte appelbomen plantages. Eindelijk kreeg ik wachtend op Gerda de kans een appel te plukken. Heerlijk, knappend zachtzuur.

De Wijnstrasse is de oudste van Italië. Van hieruit stammen oude wijnsoorten. Gewurtzstraminer, maar ook chardonnay, weissburgunder en blauburgunder.

De rivier de Ertsch heeft hier nauwelijks verval. Hij is dan ook rechtgetrokken omdat er veel overstromingen in Bolzano waren en moerassen waar de malariamug welig tierde.

Na veel appelbomen, word je wel zat van, maar alles beter dan regen, even een stop in Lana. Bolzano lukte niet. We konden de afslag voor fietsers niet vinden helaas. Dus doorgefietst. Omhoog en vooral omlaag.

Had ik al verteld dat je heel veel fietsers ziet op onze fietspaden? Racefietsen, maar vooral tracks. Gave fietsen, sommigen met ondersteuning. Echt iets voor Gert om hier met je fiets te fietsen. Wij vallen echt op met onze Hollandse fietsen en bagage!

In Auer aangekomen waar de camping is. Bij de Spar langs, sjonge wat een enorme supermarkt! Eten gekocht en voor het ontbijt. Voor ieder een wijntje. Maar eerst gezwommen in het zwembad. Heerlijk! Natuurlijk eerst de tent opgezet in de zon. De kampeerders met tentjes zitten altijd ergens achteraf.

Nu zitten we achter onze tent in het donker. De sterren boven ons, geruis van water, we hadden een merel, maar die slaapt nu vast. Ik hoor een nachtvogel op de achtergrond. Gepraat van de andere gasten.

Het was weer een bijzondere dag. Erg genoten.

Reacties

Reacties

Francis

Fijn dat jullie weer goed weer hebben, het schiet nu op. Ga je terug ook fietsen, of dan met de trein? Genieten jullie nog maar lekker van de reis, wij genieten dat jij zo uitgebreid schrijft.

Ellis en thieu rutten

Je hebt je goed ingelezen. God wat weet jij veel.
Heel leerzaam allemaal.

Riesje

Het gaat lekker dames en ik bewonder je Janny, dat je na zo’n tocht nog tijd en zin hebt om een heel verslag te schrijven. Ik vind het heerlijk om te lezen en morgen weer een mooie dag.

Marja

Idd heel gezellig om te lezen wat een leuke reis en heerlijk he zo'n appel hoeveel km al gereden? Geen pijn ergens ? Morgen weer een fijne dag genieten he hg van Eric

Ineke

Ach Janny wat leuk om dit te lezen en zó toevallig: wij zijn de afgelopen jaren ook 2 x in Merano geweest. Prachtige stad en heerlijk om af te koelen in het water tussen de rotsblokken in het centrum. De laatste keer had ik mn bikini aan, maar toen ik om me heen keek, bleek ik de enige in badkleding te zijn... Ook wij hebben langs de Adige gefietst, heerlijk; zijn wel in Bolzano geweest, maar viel ons een beetje tegen. Ook wij waren op een camping in Auer (Ora): Markushof. Dat zou toch toevallig zijn, als jullie daar ook zijn...! Nou, leuk om je blog te volgen. Tot later. X

Janny Leenheer

Wat leuk Ineke! Ook toevallig! Ja wij waren op dezelfde camping gisteravond. In de kop staat Merano super. Moet Auer zijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!