jannyleenheer.reismee.nl

Garmisch Partenkirschen naar Landeck

Fantastische dag

Gisteravond zaten we nog in een dip door het weer. Regen en kou. We dachten we nemen de trein naar Bozen en slaan die hele koude natte bergenomgeving over.

Wij vanmorgen naar het station en daar kregen we te horen dat er vanaf Innsbruck geen treinen reden ivm werkzaamheden. Ja dan rijden er bussen en daar kunnen de fietsen niet in. Dus dan naar Seefeld in Tirol. We stapten in de trein. O er was al een fiets. Die bleek van Godelieve uit de buurt van Vlaanderen. Net gepensioneerde scheikunde lerares. Verslaafd aan fietsen.

In Seefeld vonden we snel de weg en allemachtig wat een afdaling hebben we gemaakt. Zigzaggend reden we de bergen af. In Telfs pakten we de route weer op en realiseerden ons dat we in Oostenrijk waren. Ik maar denken dat we door Zwitserland gingen. Nee dus.

Steile rotswanden, grazige weiden, stromende bergbeekjes. Het was er allemaal!

Heb je tijd dan kun je de Zugspitz bekijken met de trein. Wij bekeken onze route met grote verwondering. Enorme bergen en de grijs blauwe Inn die we steeds naast ons hadden en overstaken. Heel wild stromend. Bijzonder hoor.

In het dorp Stam staat een groot cisterciënzer klooster. Daar moest even een foto van gemaakt worden. Godelieve fietste met ons mee tot Haiming, waar ze een kamer had geboekt. Het leek haar leuk dat wij daar ook zouden slapen. Maar het was nog vroeg en het was heerlijk weer. We wilden verder.

Dus namen we afscheid van haar en fietsten door naar Landeck. Prachtige route langs spoorbaan en de Inn. Af en toe behoorlijke klimmen.

Eindelijk Landeck waar we een kamer hadden geboekt. Het is een bedrijvig streekcentrum en belangrijk verkeersknooppunt in Tirol. Er staat een kloek Schloss. Het was hier vroeger een hard bestaan. Veel immigratie van Italianen die hier werk zochten in de wegen- en tunnelbouw.

Onze dag is dus heel anders verlopen dan gedacht. Het weer bleek anders dan verwacht. Lekker zonnig en droog. We zien het weer helemaal zitten.

Hier langs de maisvelden hele rijen hele bloemen. Ja hoe die nou ook weer helianten? Rijen gulden roede en balsemienen. Veel walstro, reseda en in de bermen in de dorpen wilde planten gezaaid. Leuk!

Groeten

,

Reacties

Reacties

Riet

Oh Janny jullie zijn in mijn ski gebied van toen, en als ik dan boven stond vol verwondering dan riep ik....soms ben ik verdwaald maar toch ben ik nooit de moed verloren want mij was het geluksgevoel beschoren wanneer ik rustte op het topje van de berg die ik beklom. Het uitzicht was zo wijds zo groots en het toonde mij de hoogten en de diepten die ik nog had te gaan en keek ik achterom dan overzag ik de weg die ik had afgelegd. Ik weet het leven gaat voort en keert niet terug naar vroegere oorden maar....ik ken het geluksgevoel als ik even stil sta bij mijn pleisterplaats.’k weet het zeker dat ook jou dit geluksgevoel overkomt. Slaap goed voor nu en morgen fris weer op.

Diny Petter

Wat ben ik blij voor jullie, Janny! Mooi weer en de moed er weer in!! Prachtig!
En daar langs de Inn fietsen is heel mooi, dat heb ik ooit ook gedaan !
Goede reis verder, maar eerst lekker slapen!
Ik wacht graag op je volgende verhaal... Veel succes!

Marja

Vanuit Schiphol ff een berichtje wat heb je uiteindelijk een mooie dag gehad wat fijn dat je mooi weer had wat een geluk heerlijk kunnen genieten van al het moois hopelijk vandaag ook weer lees met veel plezier je verhalen liefs mar

Ellis en thieu rutten

Wat de zon al niet kan doen hè!
Het begint al aardig op te schieten meisjes en jullie genieten weer.
Ga zo Door! !!

Marion

Heerlijk meisjes, dat onze zonnedansjes eindelijk geholpen hebben. Dát geeft de burger moed! Er wacht jullie vast weer een enerverende tocht met ademloze vèr-gezichten. Succes.????

Leen

Na het zure komt het zoet. Wat geeft het voldoening hè. Bijna opgegeven. Toch gered. En wat is het daar mooi. Daar nooit gefietst. Maar wel vaak gewandeld met je naamgenoot. Jullie doen veel berg ervaring op. Helpt bij de “rest”.

Henk en Bianca

Wat fijn dat jullie zo genoten hebben en dat het droog en zonnig was. Ja, dat kan heel wat met je doen. Ooit (dat is heel wat jaren geleden, begin jaren 80) ben ik (Bianca) in de zomer op vakantie geweest in Seefeld. Afgelopen zaterdag en zondag was het hier ook schitterend (in ons geval) wandelweer. Ja, wij hebben beide dagen zo'n 25 km gelopen. Jullie heel veel succes. Wij duimen voor droog en zonnig weer voor jullie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!