jannyleenheer.reismee.nl

Van Dillingen aan de Donau naar Augsburg

Met ons fleecedekentje, groen met witte stippen hebben we beter geslapen. Heb wel even wakker gelegen. Er lag me toch iemand te snurken! En dan ga je ook denken,: stel dat de Donau overstroomt. Wij liggen er vlak naast in onze slaapzakken. Fleecedekentje erop, rits van binnentent, rits van buitentent! Nee Jan, het heeft lang niet geregend, maak je geen zorgen en zo sliep ik tot half acht. Gerda was al aan het opruimen.

Het gras en de tent is s morgens nat, dus even wachten tot de zon komt. En dat deden al de kampeerders op het veldje. Ik had er eerder niet zoveel gezien. Grappig hoor. Veelal mannen alleen, ons bekende stel,een moeder met een zoontje, nog een paar stellen. Allemaal op de fiets.

En zo staken we het brede,vlakke deel van de Donau over. We zagen de rivier na de camping niet meer. Korte stijle klimmen en we fietsten in het Natuurpark Augsburg-Westliche Wälder. Uitgestrekte wouden en weilanden.

Een flinke omleiding. En een keer verkeerd gereden. Mijn accu was gisteren half opgeladen. Daarom koffie bij de Penny market. We mochten de boel opladen, terwijl we aan de koffie met een koek zaten. En zo het heen en weer geloop van klanten bekijkend.

Langs de weilanden moerasspirea, geel koolzaad, springbalsemienen, geel en witte walstro. Veel zwaluwen. Beemdooievaarsbek vergeet ik steeds te noemen. In de sparrenbossen prachtige varens.

Mooi warm weer trouwens. Het tweede deel volgden we weer een 17 kilometer lange voormalige spoorlijn, de Weidebahn tot 1986 in gebruik.

Welden heeft een paar mooie kerken staat in het boekje. Waren we van plan te bekijken. Het ging mis omdat ik dacht ik moet links. Gerda had een klim gehaald, ik had niet op de tijd de versnelling omlaag of omhoog gedaan. Dus ik kwam te laat. Ik zag Gerda niet. Dacht ik ik moest vast naar rechts. Hup naar rechts terug. Nee, bellen dan maar. Was Gerda toch links. Afijn dan de kerken maar overslaan en verderop genieten op een bankje van het uitzicht.

We hadden ' s morgens ren hostel in Augsburg gebeld voor twee nachten want er wordt onweer vannacht verwacht. Dat kon. Aldaar aangekomen zijn we daarna naar een wasserette gelopen. De was in een wasmachine en naast de wasserette zat een Döner. Daar een wrap met veel groenten en beetje vlees genomen. In het park aan de overkant lekker opgepeuzeld, terwijl de was draaide. We zaten tegenover het arbeidsbureau. Na drie kwartier was de was klaar en ging het voor een kwartier in de droger. Alles ging automatisch. Er kwam geen personeel aan te pas.

Teruggelopen met ons schone wasje. In onze kamer opgeruimd. Tevreden. Wat we onderweg gezien hebben, lezen jullie morgen. Want het is alweer een hele roman geworden.

Arnold, we logeren vlak bij de Fuggerei. Al een blik naar binnen geslagen.

Dag lezers. Tot morgen.

Reacties

Reacties

Melissa

Ik verheug me iedere dag op dit verhaaltje voor het slapengaan....
Goed bezig hoor! Ik geniet zo ook een beetje mee

Marion

Mooi bericht. Augsburg! Volgens de kaart nu op de helft. Maar dan komen nog de bergen!! Groot respect hoor meisjes, doet niet iedereen jullie na.
Even een dagje andere spieren morgen. Slaap lekker ??

Marja

Idd gezellig om iedere avond je verhaal te lezen, handig dan he een telefoon als je elkaar kwijt bent! Fijn dat je boft met het weer hier nu erg regenachtig . Ben je echt al op de helft? 1000 km al gefietst?heel veel succes morgen weer ??

Rutger

Even de laatste verslagen achter elkaar gelezen. Het is genieten, maar ook zwoegen bij het klimmen lees ik. Mooie kerken zal je onderweg nog genoeg tegenkomen en zeker in Rome. Zelf neem ik daar graag ook altijd alle tijd voor.

Henriette Beukert

Vanavond zei Hans nog tegen mij ‘ik heb nog geen verslag van Janny gelezen’. Je schrijft zo vlot met van die korte zinnen dan is het ook zo boeiend om te lezen. Het is net of we bij jou achterop de begagedrager zitten. Iedere dag weer zijn we nieuwsgierig en een beetje jaloers...

Francis

Wat hebben jullie toch een leuke reis. Het is goed dat je twee nachten in een hostel gaat, kunnen jullie even bij komen. Ben al weer benieuwd naar je volgende verhaal. Groetjes van ons.

Martha

Geniet maar van een dagje rust. groeten van Moeke en Nika ze maken het goed.

Elvira

Wauw! Wat gaan jullie goed zeg! Het is elke avond weer genieten van je reisverslag. Morgen lekker uitrusten! Zo te horen genieten jullie er wel van. Dikke kus en groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!