jannyleenheer.reismee.nl

Hassmersheim - Braunbach

Hallo lezers

Na een zoals jullie al konden lezen koude nachtrust in die tipi, geen aanrader al ziet het er van buiten leuk uit! Fietsen we meteen op de route naar Braunbach. Weer een stuk langs de Neckar. Mooi dal met stijlen beboste hellingen. Op deze route fietsten we vaker langs en door schilderachtige dorpjes dan de dagen ervoor. Hoger op de hellingen staan romantische burchten van rode zandsteen. Veel stuwen en veel fietsers. Zondag.

Koffie in Bad Wimpfen, waar ook veel te zien is. Maar wij moeten door, geen tijd om al het moois te zien. Het is genieten op de fiets van de mooie vergezichten. Hier en daar weer markten zoals we gisteren zagen. In bad Friedrichshell gezellig op een terras geluncht.

De volgende rivier: de Lichter. Nooit van gehoord. Hier ook weer brede dalen met akkers, de hoge fruitbomen en wat wijnbouw. Hier historische stadjes.zoals Neuenstaft am Kocher en Forchtenberg. In het laagste stadje met bijna complete stadsmuur is in het gemeentehuis een gedenkplaat voor Sophie en Hans Scholl. Actief in de verzetsgroep de Weisse Rose. Ze zijn in 1943 omgebracht. Ik heb jaren terug een film over hun verzetsdaden gezien en vond het heel bijzonder.

In Künzelzau is voor het eerst in Europa de jeans van het merk Mustang gemaakt.

En dan eindelijk na een etappe met behoorlijke stijlen paden en bochten de natuur camping Braunbach. Daar hebben we een hut. Ook gezellig, tot nu toe niet koud.

De bloemen onderweg: Luzerne, rolklaver, knoopkruid, heel veel zonnebloemen met bijenbrood en komkommerkruid, witte koekoeksbloem en chichorei, stroken ingezaaide bloemen.

Tot morgen.

Kaartje klopt volgens mij niet

Marion

Alweer en bijzondere etappe. Ja die film ken ik ook. Indrukwekkend. Snap heel goed dat je meer tijd zou willen om van alles te bekijken. Helaas,,,dan is Rome toch wel erg ver. Maar jullie zien toch wel heel veel.

Arnold

Tsjonge, jullie maken wat leuke en interessante dingen mee. Maar je kunt bijna sneller schrijven dan ik kan lezen (maar heb dan ook 2 dagen stevig gewandeld).
Die Weisse Rose, heel interessant, Ik heb die film geloof ik ooit ook eens gezien.
Maar waarom is er in Forchtenberg een gedenkplaat voor die broer en zus Scholl?
Zal ik eens uitzoeken.
Veel groetjes uit het toch wat frisse moederland.
Arnold

Joke

Leuk, al die kleine bijzonderheden die je beschrijft. Plaatsnamen waarvan ik nog nooit hoorde, (ik zoek ze op de kaart) met veel historische centra ook. Jullie hebben soms dus toch ook met flinke hoogteverschillen te maken. Voorzichtig bij het dalen hoor!!

Marja

Het leest zeker heel fijn je kunt heerlijk vertellen vroeger al toen we samen op een kamer sliepen en je verslag deed van iets wat je had meegemaakt die dag ! Die herinnering kwam boven drijven !
Veel succes morgen weer heerlijk genieten !

Pietet

Ha Jannie, leuk al je verslagen te lezen!! Respect hoor voor jullie fietstocht!! We hadden vrijdag een boel vrienden in de tuin en aan hun verteld hoe dapper je bent! Zet hem op samen met Gerda! Liefs van je buren!!

Riet

Spontaan begon ik te zingen bij het lezen van je verslag Janny, je bevindt je in de mallemolen van het leven? wat een zegen 70 en er in verdwalen en nooit de moed te verliezen?

Truus

Vandaag in de trein rustig jouw onderhoudende reisverslagen gelezen. Wat tegenslagen maar je gaat moedig door, geweldig. Ik hoop dat je niet teveel problemen tegen komt, lege accu, hoosbuien en kou. Geniet van het avontuur. Je komt vast in optimale conditie terug.