jannyleenheer.reismee.nl

Vervolg gisteren

Het eerste stuk van de reis gisteren begon weer in agrarisch gebied. Boomgaarden met Boskoop, Jonagold en Elstar. Trouwens je ziet vaak appel- en pruimen bomen in het wild langs de fietspaden. Er ligt heel wat fruit op de paden.

Ladenburg was het eerste stadje dat we tegen kwamen. Hiervoor gingen we van de fiets af. Wat een mooi stadje. Bestond al in de tijd van de Romeinen. Een middeleeuws centrum met stadsmuren en vier poorten.

In Heidelberg, de volgende stad, ontmoetten we een stel uit Limburg,die dezelfde route tot Zwitserland fietsen. Natuurlijk even elkaars ervaringen uitgewisseld.

We waren al even langs de vierde rivier, de Neckar aan het fietsen. Hier begon een behoorlijk kronkelende route. Prachtig met dat water, het groen, de grijze wolkenluchten en de vele kastelen.

Wel was het opletten waar je fietste, want de paden hadden steenslag of ander ongerief.

Van Kleingemünd, Neckersteinach, Ersheim, Hirschhorn, Eberbach. Daar moesten we van de fiets af verder lopen over de Kuckucksmarkt, kermis en allerlei koopwaren. Zoveel, het lijkt wel of je daar je hele voorraad voor een jaar kunt kopen.

Rockenau, jullie snappen, 2,4 km onverhard pad. Zwingenberg en daar bleek Gerda's accu leeg te zijn. Gelukkig had ik net ervoor een camping gezien, dus er naar toe. Hier de accu op de lader, een biertje met een bord frieten, pommes in het Duits om de wachttijd te overbruggen. En ik had ook wel trek. Na een uur nog de laatste kilometers naar de tipi in Hassmersheim. Leuk om te zien,maar vannacht had ik verrekte koud.

Dan moet je steeds plassen als je wakker wordt. Ik dan. Buiten vochtig. Poncho er nog over en zo tot zeven uur in slaap gevallen.

Fijne dag.

Marion

Fantastisch bikesters. Wat is het al een indrukwekkende tocht tot hier. En wat zal er nog allemaal volgen. Mooie landschappen met die slingerende rivieren. En dan weer zo'n oud Romeins centrum. Succes vandaag en hou je accu in de gaten.? ?? ?

Martha

Wat een fantastische tocht! Alweer een week aan het fietsen. Ik denk dat jullie tevreden kunnen zijn over de hoeveelheid kilometers dat jullie hebben afgelegd. Poesen doen het goed. ook bij bezoekers.
goede zondag en hopelijk niet te veel gesloten.Zodat je je accu op peil kan houden, zowel jezelf als de fiets.

Diny Petter

Hallo Janny,
Wat hebben jullie al een stuk gefietst zeg! En wat kan ik genieten van je verslagen..
Wij hebben ook wel tochten, o.a. in Duitsland gefietst,langs de Lahn en de Weser.
Als ik dan jouw verslag lees, kan ik me alles zo goed voorstellen ....en ja, af en toe kan ik ook wel een beetje jaloers worden!! Hahaha! Maar niet op de kou die je ondervindt. Zorg goed voor jezelf hè!! Heel veel fietsplezier verder!
Ik wacht alweer op je volgende verslag....
Liefs en groetjes,
Diny

Dineke Iemhoff

Hallo Janny,
Wat gaan jullie goed en wat zijn jullie al ver! Geweldig.
Fantastisch om door die mooie landschappen te fietsen. En dan wat er nog komt!
Hebben jullie de tuin in Weinheim nog bekeken?
Heel veel plezier verder en zet m op. Jullie zijn bikkels!
Groeten,
Dineke

Ellis en thieu rutten

Niks zo erg als met een lege accu fietsen maar steeds moeten plassen is ook niet leuk!!
We hebben veel bewondering voor jullie. Hier is de familie. Uit Tel Aviv voor een week gearriveerd
Veel succes verder

Janny Leenheer

Ja Dineke. Speciaal gestopt in Weinheim voor de Hermannshof. Alleen het gras was bruin en kaal, de planten stonden er fantastisch bij. Wat heerlijk om er rond te lopen en zitten dromen!