jannyleenheer.reismee.nl

Niet naar Kleingemünd

Tja, we waren het wel van plan. Het werd Weinheim. We hebben al ruim 500 km gefietst, hadden gisteren een zware dag met de afstand en de regen op de camping.

Ik wilde heel graag de Hermannshof in Weinheim bezoeken. Ik was een aantal keren met Frans in die bijzonder mooie tuin. Gelijk voor we vertrokken een bed en breakfast gebeld. Ook geregeld.

Tegen twee uur waren we dan in Weinheim. Beide telefoons leeg dus vragen en nog eens vragen. Het was namelijk zo dat er op de camping maar 1 ding tegelijk opgeladen kon worden. We vonden de fietsen het belangrijkste. Maar met de powerbank redde ik het tot net voor Weinheim met de smartphone waarop GPS.

De rit ging grotendeels door de Bovenrijnvlakte, overwegend agrarisch. Weer uitgestrekte velden maar met bomen op de achtergrond en dichterbij Weinheim komende zag ik al een aardig hoog gebergte. We fietsten van Leeheim, poncho aan, poncho uit langs Stockstad, Gernsheim, Lorsch naar onze bestemming.

Gelukkig knapte het weer op en bleef het droog.

We gaan zo het oude centrum van de stad in. Ziet er gezellig uit. Een glaasje wijn drinken. Geen bagage op de fiets. Ook prettig.

O ja, die bergen. Tijdens onze rit moesten we regelmatig een flinke heuvel op. Ik haalde het net niet. Wat moet dat worden, dacht ik. Maar hoe doet Gerda dat dan. Ja, 16 jaar jonger, meer kracht. Op de sportieve stand! Ik rij op de ecostand. Nou ik ook op de sportieve en ja hoor: het eerst komende flink stijgende stuk redde ik het. Vaak eindigen die stijgende stukken op een voorrangsweg

Balen

Dat was het. Tot morgen.



Reacties

Reacties

Truus

Als je blijft fietsen krijg je meer conditie?. Gaat het vast beter. Sterkte!

Marion

Chapeau dames. Knap stukje afstand en zelfs al niet meer vlak. Oefening baart kunst. Klinkt zo afgezaagd, maar doe het maar eens! Heerlijk fietsen is dat dan zonder bagage.
Succes morgen, lekker slapen en hou je powerbank gevuld!

Ellis en thieu rutten

Wij hebben diepe bewondering voor jullie!

Leen..

Je hebt je best gedaan bij de voorbereiding.Daar roep je de werkelijkheid nog niet meeop. En als er nog power is om een tuin of stadje te bekijken!. Goede afleiding van de spierpijn.
Stuk koeler hier en flinke bui gehad vanmorgen vroeg. .Eergisteren de tuin van Frans flink nat gemaakt.

Joke

Alle respect voor jullie onderneming! De noodzakelijke aanpassing aan de omstandigheden en toch ook nog de veerkracht om de leuke uitstapjes te maken naar bezienswaardigheden die op je verlanglijstje staan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!