jannyleenheer.reismee.nl

Op naar Remagen

Rond negen uur verlieten we de camping. Nog een klein stuk langs de Roer om de Zülpicher Börde over te steken. Uitgestrekte landbouwgebieden. Gemaaide gouden tjekorenvelden, het leek Toscane wel.

In Hoven namen we een ontbijtje. Nou ja het werd zover dat we er ook gelijk de lunch mee hebben gedaan. De bakker kwam een praatje met ons maken toen hij onze fietsen zag. Hij was heel enthousiast. Had zelf naar Santiago gefietst. We kregen pelgrims koeken mee en vier euro om in de Sint Pieter in een collectebus te doen. Enig zulke ontmoetingen.

Düren, bekend om papierindustrie reden we omheen naar Niederau en Miele, waar mooie kastelen te bewonderen viel.

Gerda verloor de tentstokken en verder op een vreselijk pad met dikke stronken viel mijn fietstas er af. Dan ben je wel even bezig.

De hele dag droog en later zelfs zonnig. Ja toen bemerkte ik dat ik mijn zonneklep kwijt was. Ja het valt niet mee je boeltje bij elkaar te houden.

Z?lpich vormt een aardige onderbreking van de uitgestrekte agrarische velden. Vier oude poorten, een stuk stadsmuur en een aardig oud centrum. Het bestond al in de tijd dat de Romeinen er waren.

Het landschap veranderde. Lage heuvelrug met bossen. Ook hier heeft de droogte toegeslagen. In Kottenforst smaakte het nu alcoholvrije bier ons uitstekend. Gelijk gegeten aan een station.we moesten nog een flinke afdaling maken naar Remagen. Ga jij maar voorop zei Gerda. Ik vind het heerlijk en ben niet bang. We hebben wel onze helmen opgedaan. Wat ging dat snel. Vijf kilometer omlaag. En toen zagen we de Rijn. Geweldig. Omdat we zo'n grote tocht hebben gemaakt, zijn we niet naar een camping gegaan. We slapen in een pension.

Rinie

Wat een avontuur, die fietstocht van jullie. Ik verheug me 's avonds steeds op het nieuwe verhaal. Je schrijft leuk, Janny! Veel succes samen.

Francis en Wim

Wat gaan jullie snel, al in Remagen. In een pension is ook wel een keer fijn, hoef je niets op te zetten. Veel plezier, genieten jullie maar van deze mooie reis.

Jennie

?Hè dames........met de gekregen pelgrims koeken gaan jullie de goede kant op!?

Rutger

Wat een mooie ontmoeting met die bakker. Als jullie overigens doorgaan met spullen verliezen hoeven jullie in elk geval weinig mee terug te slepen naar huis.

Arnold

In Remagen is (beter: was) de beroemde Ludendorffbrug waar de Amerikanen tegen het eind van WOII de Rijn over hebben gestoken. Bij een van de resterende pijlers aan de oostzijde is een klein maar interessant museum over die periode. Eeen echte aanrader!!
Arnold

Patricia

Wat een avontuur! Leuk zo dagelijks te lezen wat jullie beleven. Fijn dat het zo goed weer is. Robert is vorig jaar in remagen geweest bij die brug. Vannacht vast een fijne afwisseling in een pension.
Groetjes

Marion

Inderdaad, wat een leuke ontmoetingen. Er zullen er vast nog veel meer komen.
En dan al die interessante plekjes! Blijf voorzichtig hoor, want de hellingen worden nóg steiler? Slaap lekker.

Marja en Eric

Jeetje best pittig he zo hard naar beneden fijn dat je niet bang bent dat helpt je toch niets. Heerlijk pension hoop ik fijn voor jullie rug. Fantastisch he die ontmoeting met de bakker!
Goede reis morgen slaap lekker !

Loura

Mooie en bijzondere ontmoeting. Als je zo reist maakt dat verhalen los bij anderen. Leuk! Dames lekker genieten van de mooie maar hobbelige route blijkbaar. En voorzichtig bij het afdalen, niet overmoedig raken ? En goed dat jullie een pensionnetje hebbengepakt. Veel plezier.

Leen

Hallo dames.
Het begint werkelijk te lijken op een tour de F. Verslag. Meteen vaart naar beneden!.
Hoe ging het stuk daaraan voorafgaand ?. Want dat ging toch naar boven?.
Machtig leuk om zo julliete kunnen volgen. Heeft wel enig risicor vanwege commentaar. Houdt er de moed maar in.