jannyleenheer.reismee.nl

Langs de Ruhr

Vanmorgen in haast vertrokken ( sorry Marieken) het miezerde. Al snel op de route maar ook al snel verkeerd gereden. Maar we reden op een weg en we werden gedag gemekkerd door een groep schapen achter een heg.

Vandaag was het vooral fietsen langs de Ruhr. Een bijzondere route. Watervallen, springbalsemienen, koninginnenkruid, blauwe reigers, buizerds en een veld kraaien. Gemaaide korenvelden, lelijke maïs, verdroogd. Ook veel bruine bomen en struiken.

Julich, stadje met een citadel. Leuk om meer hierover op te zoeken.

Nu zijn vlakbij D?ren, in Echtz. Op de camping. Bijna alleen. Op een fietser na.

Kan op ons passen

Gerda heeft heerlijk gekookt. En nu bijkomen met een biertje. Biltburger.

Arnold

Stukje aardrijkskunde: Je bent niet langs de Ruhr gefietst (die is in het Ruhrgebied maar langs de Rur (zonder h dus). Het laatste stuk stroomt door NL en heet dan Roer (vandaar Roermond). Je bent nu vlak bij indrukwekkende bruinkoolgroeves iets ten noorden van Echtz. Zou je eigenlijk even moeten bekijken. Al met al weer een mooi stuk verder.
Hou je haaks,
Arnold

Rutger

De kop is er al mooi af. Ik hoop dat de rest van de reis voorspoedig blijft verlopen.

Francis

Fijn ook nog een stukje aardrijkskunde. Ik hoop voor jullie dat morgen de zon weer schijnt.Groetjes van ons.

Riesje

Jullie zijn door een hele mooie streek gereden. Heerlijk hè zo’n biertje na de tocht. Veel plezier.

Marja en Eric

Fijn dat alles goed gaat hoop idd op een zonnetje morgen slaap lekker zus!

Loura

Ik leer veel bij door jullie reisverslag èn de commentaren erop te lezen. Leuk! ? Jullie zien veel moois onderweg. En ben wel benieuwd wàt er op het menu stond ... ? Groetjes van ons.

Ali

Leuk om jullie tocht van een afstand mee te maken. Hebben jullie geen navigatiesysteem? ( dit i.v.m. het verkeerd rijden).een mooie toch toegewenst vandaag.

Riet

Zie je wel Janny, hoe mooi jullie stuifmeelpaden zijn!
?

Jacques bessems

Hallo Janny en Gerda misschien rijden jullie van Düren richting Zülpich mooi stadje uit de Romeinse tijd kwam ik vaak voor het werk .verder zullen we jullie blijven volgen met voor jullie veel plezier en succes.

Janny

Ali. We hebben een boek met route en ik GPS met de route. Maar toch rij je af en toe verkeerd.